اجتماعی

پایش منابع طبیعی و ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز با سامانه دانش‌بنیان ایرانی / بکارگیری تصاویر ماهواره‌ای برای پایش

پایش منابع طبیعی و ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز با سامانه دانش‌بنیان ایرانی / بکارگیری تصاویر ماهواره‌ای برای پایش

– اخبار اجتماعی –

امیرحسین ولایتی؛ کارشناس شرکت دانش‌بنیان “بصیر” در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران اظهار کرد:‌ این شرکت از سال ۱۳۸۷ آغاز به کار کرده و دو محصول دانش‌بنیان تولید کرده است و فعالیت اصلی شرکت در زمینه پردازش تصاویر ماهواره‌ای و سامانه‌های اطلاعات مکانی است.

وی تصریح کرد: چند سامانه اطلاعات مکانی در دستور کار این شرکت‌ دانش‌بنیان است و تعدادی از این سامانه‌ها نیز تولید شده و به مرحله تجاری‌سازی رسیده است. سامانه پایش آتش‌‌سوزی‌ها که این آتش‌سوزی‌ها در منابع طبیعی در کل کشور اتفاق می‌افتد که هر ۴ ساعت یکبار اطلاع‌رسانی می‌کند. سامانه دیگر این شرکت دانش‌بنیان برای “لجستیک  سازمانی” سازمان‌ها است.

ولایتی گفت: دیگر سامانه ساخت این شرکت دانش‌بنیان، سامانه “سیتا” است که برای پایش منابع طبیعی به کار می‌رود و در مکان‌هایی که ساخت و ساز غیرمجاز صورت می‌گیرد، می‌تواند تغییرات را با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و هوش مصنوعی بدست آورده و مخابره کند.

۴ محصول دانش‌بنیان پرمصرف حوزه پزشکی رونمایی شد

این فعال دانش‌بنیان خاطرنشان کرد:‌ این شرکت، نخستین شرکت در زمینه پایش تصاویر ماهواره‌ای همچنین نخستین شرکت ایرانی است که جزو  سازمان استاندارد Isprs (انجمن بین‌المللی تصویرسنجی و سنجش از دور) است. سامانه‌های هوش مصنوعی به صورت هوشمند تمامی تغییرات اراضی منابع طبیعی را پایش می‌کند که هرچند روز یکبار انجام می‌شود و اگر ساخت و ساز غیرمجازی در آن صورت بگیرد، تخلف را مخابره می‌کند.

وی گفت: لجستیک سازمانی این شرکت دانش‌بنیان برای صنعت بسیار کاربرد دارد. در کنار این سامانه‌ها، سامانه‌های پهپادی نیز وجود دارند و نخستین سامانه بومی پردازش تصاویر پهپادی را داریم که این سامانه به صورت خودکار پردازش تصاویر پهپادی را انجام می‌دهد تا سه‌بُعدی‌سازی و مدل ارتفاعی را خروجی بدهد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا