کرمانشاه

پایه ایجاد یک «شهر هوشمند» شهرداری هوشمند است 

پایه ایجاد یک «شهر هوشمند» شهرداری هوشمند است 

به گزارش خبرنگار برگزیده کرمانشاه، عابدین محمودی ظهر امروز (چهارشنبه ۱۹ مهر ماه) در آیین رونمایی پلاک هوشمند شهری و تمبر اختصاصی کرمانشاه شهر هوشمند که در تالار عمارت شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سازمان فناوری اطلاعات «فاوا» زیرساختی ترین سازمان در شهرداری کرمانشاه محسوب می‌شود.

وی افزود: از جمله اقدامات این سازمان نوآور در راستای ارائه خدمت بهتر به شهروندان این است که در بستر توسعه به ارائه خدمات الکترونیکی شهروندی مناسب کمک می‌کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: این سازمان به عنوان یک پل ارتباطی بین سازمان‌ها مردم و مجموعه مدیریت شهری یک سند راهبردی در حوزه فناوری و نوآوری در کرمانشاه ارائه می‌دهد.

این مقام مسئول اذعان کرد: این توسعه زیرساخت یک رکورد بی‌سابقه در سطح کشور و خاورمیانه است که این سرمایه‌گذاری توسط شرکت آسیاتک اتفاق افتاد.

وی افزود: پایه یک شهر هوشمند شهرداری هوشمند است تا زمانی که خدمات شهرداری مبتنی بر خلق ارزش نباشد و مبتنی بر ایجاد و بهبود کیفیت زندگی نباشد دور از تصور است که یک شهر به صورت مکانیزه هوشمند شود.

محمودی ابراز کرد: یکی از عناوین این همایش «تمبر اختصاصی شهر هوشمند» است که به یک ادبیات مشترک برسیم و آغاز ارائه خدمات بیشتر برای مردم باشد.

این مقام مسئول اذعان کرد: شهر هوشمند بدون شهروند هوشمند جایگاهی ندارد و کلیدی‌ترین فرد در «شهر هوشمند» شهروند آن است.

وی بیان کرد: «پلاک هوشمند» یک اتفاق جدید است که در ایران از سال ۱۳۹۵ کلید خورده و تیم شرکت ملی پست با سازمان فاوا شهرداری یک کار نو را آغاز کردند.

این مقام مسئول گفت: نخستین مزیتی که پلاک هوشمند دارد «زیباسازی شهر» است و ما به یک تجمیع سازمان خدمات رسان خواهیم رسید که تمام داده‌ها را با استفاده از کد بارگذاری می‌کنند.

وی تشریح کرد: یک پلاک با شاخص بومی شهر کرمانشاه طراحی کردیم با عبارت «کرمانشاه گهواره تمدن است» با پیش زمینه عکس طاق بستان و کد پستی آن را فارسی کردیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یک درگاه خدمات برای ارائه خدمات به همشهریان به منظور رسیدن به یک شهر و اقتصاد پایدار با اسکن کردن روی کیو.آر.کد وارد پنجره واحد می‌شود و پایه تمام این ها کد پستی موجود است.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا