سلامت

پایگاه‌های بهداشتی ساوه آمادگی تزریق دُز سوم واکسن کرونا را دارند

دکتر «مجتبی ذکایی» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با برگزیده های ایران، اظهار داشت: فراخوان مراجعه افراد بالای ۴۰ سال به‌منظور دریافت نوبت سوم واکسن کرونا از سوی دانشکده علوم پزشکی داده شده است و از واجدان شرایط ساوجی درخواست می‌شود برای ارتقای ایمنی خود و جامعه نسبت به تزریق سومین دُز واکسن اقدام کنند.

وی ادامه داد: جانمایی هشت پایگاه بهداشتی در ساوه به‌گونه‌ای است که شهروندان با پیاده‌روی کمتر از ۱۰ دقیقه می‌توانند به نزدیکترین پایگاه تزریق واکسن در محل زندگی خود مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: فاصله زمانی برای دریافت نوبت سوم برای کسانی که مراحل قبلی واکسیناسیون سینوفارم، بهارات و کووبرکت را تزریق کرده‌اند سه ماه و برای افرادی که واکسن آسترازنکا و اسپوتنیک زده‌اند۶ ماه پس از تزریق نوبت دوم است.

به گفته او، حدود ۸۰ درصد از مشمولان واکسن ساکن در ساوه و زرندیه واکسن سینوفارم را تزریق کرده‌اند و در مقطعی هم برای افراد سالمند واکسن آسترازنکا تزریق شد که انتظار است با توجه به جدول زمانبندی برای دریافت نوبت سوم به پایگاه‌های تعیین شده مراجعه کنند.

ذکایی تاکید کرد: به اندازه نیاز در شهرستان های ساوه و زرندیه واکسن موجود است و امید می‌رود با استقبال مناسب شهروندان شاهد توقف کامل چرخه ویروس کرونا در این مناطق رقم بخورد.

وی اظهار داشت: هنوز هم ویروس کرونا در سطح شهرستان ساوه در حال چرخش است و روزانه حدود هفت الی هشت مبتلای جدید شناسایی می‌شوندبنابراین تا زمانی که هر روز موارد مثبت وجود دارد باید نسبت به تزریق کامل دُزهای واکسن اقدام شود.

از آغاز شیوع کرونا در اسفند سال ۹۸ تا امروز ۳۵ هزار و ۸۹۸ تن از شهروندان ساوه و زرندیه به این ویروس مبتلا شدند و در همین مدت نیز ۶۳۷ نفر جان خود را از دست دادند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا