قزوین

پاییز با سرما تمام می‌شود/کولاک و برف در راه قزوین

مریم بهروزی، کارشناس هواشناسی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در قزوین گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امشب تا ظهر فردا استان قزوین تحت تأثیر سامانهٔ بارشی است که پیامد آن در برخی ساعات بارش باران و برف است و احتمال رعدوبرق نیز پیش‌بینی می‌شود، در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: نکتهٔ حائز اهمیت این است که این سامانهٔ بارشی با وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید برای از مناطق همراهی می‌کند، بنابراین احتمال کولاک برف نیز پیش‌بینی شده است.

بهروزی اظهار کرد: در مدت زمان حضور این سیستم بارشی، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، کاهش دید افقی و خسارت به تأسیسات نیز پیش‌بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ضمن کاهش دما و گذر متناوب امواج تراز میانی جو، افزایش ابر و در پاره‌ای مناطق بارش برف نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان افزود: روز گذشته در گرم‌ترین ساعات، بیشینه دما در شهر قزوین ۱۰ درجهٔ سلسیوس بود و شب گذشته نیز شب سردی را در قزوین گذراندیم و کمینه دمای این شهر ۳ درجه زیر صفر بود.

انتهای پیام/  


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا