کهگیلویه و بویراحمد

پدر سردار شهید «کورش باباپور» آسمانی شد/شهیدی که هدفش تبدیل کاخ سفید به حسینه بود

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج پدر سردار شهید کوروش باباپور که وصیت نامه‌اش در خصوص تبدیل کاخ سفید به حسینیه بسیار معروف است به رحمت ایزدی پیوست.

حاج الیاس باباپور پدر سردار شهید کوروش(حسن) باباپور پس از یک دوره بیماری درگذشت و به فرزند شهیدش پیوست.

 سردار کوروش باباپور همان شهیدی است که بخشی از وصیت نامه اش در دوران دفاع مقدس بسیار معروف شد. شهید در این وصیت نامه می گوید: ما نمی خواهیـم فقط کربــلا و قدس را آزاد کنیــم، بلکه هدف ما این است که کاخ سفید را به حسینیه تبدیل کنیم.
 
در پی درگذشت پدر سردار شهید کوروش باباپور، سرتیپ دوم پاسدار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح  استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیر کل بنیاد شهید استان به طور جداگانه پیام تسلیتی صادر کردند. 

سردار شهید کوروش باباپور ۱۰ مهر ۱۳۴۲ در شهر یاسوج به دنیا آمد. دوران ابتدایی و راهنمایی را در این شهر پشت سر گذاشت. این دوران مصادف با اوج گیری انقلاب اسلامی و راهپیمایی های مردمی علیه نظام ستم شاهی بود. این شهید والا مقام همراه برادر و سایر دوستانش وارد عرصه مبارزاتی گردید و اعلامیه های حضرت امام را بین مردم پخش می‌کرد.

در دوره دبیرستان شاهد فتنه های منافقین و توزیع اقلام فرهنگی آنان بود با دوستان صمیمی و معلمان انقلابی خود، نسبت به شناسایی، گردآوری کتاب ها، اعلامیه ها و دست نوشته های منافقین و خارج کردن آنها از کتابخانه ها همکاری می کرد.

در زمان جنگ تحمیلی چندین بار به عنوان بسیجی رهسپار جبهه ها شد و نهایتاً گمشده خود را در نهادی که برخاسته از انقلاب و مبلغ اندیشه های امام بود، یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیدا کرد و پیراهن مقدس پاسداری را بر تن کرد. وی در جبهه رشادت های بی بدیلی از خود نشان داد و مسئولیت های مختلف و مهمی از جمله فرماندهی دسته، گروهان و گردان را نیز به عهده داشت.

این شهید بزرگوار سرانجام در تاریخ ۲۸ اسفند سال ۱۳۶۵ به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت دست یافت و به لقاء الله پیوست.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا