گلستان

پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی جز ایجاد رانت‌ هیچ‌ منفعتی برای مردم‌ نداشت

غلامرضا منتظری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برگزیده های ایران در گرگان اظهار کرد: هدف از پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین کالاهای اساسی برای بهتر شدن وضعیت معیشت مردم بود اما متاسفانه جز ایجاد  رانت‌خواری هیچ منفعتی برای مردم ما نداشت.

وی تصریح کرد: صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی به این نتیجه رسیدند که پرداخت این ارز هیچ نقشی در سفره مردم نداشته و ادامه این روند به مصلحت اقتصاد کشور و مردم‌ نیست.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحلیل‌های اقتصادی بیانگر این است که برای نجات اقتصاد کشور باید پرداخت این ارز حذف شده و در راستای حمایت اقشار کم‌درآمد جامعه برای پیامدهای حاصل از حذف آن باید راهکارهایی تدبیر شود.

وی ادامه داد: تدابیر و راهکارهای اقتصادی باید در راستای رفاه و آسایش مردم بوده و به گونه‌ای اعمال شود که اقشار آسیب‌پذیر به مانند زمان پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی صدمه ندیده و تنها عده‌ای خاص از آن بهره‌مند نشوند.

منتظری درباره مذاکرات هسته‌ای گفت: چارچوب‌های کلی مذاکرات هسته‌ای توسط مقام معظم رهبری و در شورای عالی امنیت ملی عنوان شده و باید در راستای همین چارچوب‌ها گام برداشت.

* اگر مذاکرات در‌ چارچوب اصولی و رعایت اصل عزت و منعفت کشورمان صورت‌گیرد و به صورت دو‌جانبه باشد منافاتی ندارد/ باید مراقب آمریکایی‌ها باشیم تا خدای نکرده لطمه‌ای به کشور ایجاد نشود

وی بیان کرد: مبنای تمام سیاستگذاری‌ها در حوزه روابط  بین‌الملل و دیپلماسی به ویژه در مذاکرات اصل عزت، حکمت و مصلحت نظام جمهوری اسلامی و کشورمان است.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اگر مذاکرات در‌ چارچوب اصولی و رعایت اصل عزت و منعفت کشورمان صورت‌گیرد و به صورت دو‌جانبه باشد منافاتی ندارد، در حال حاضر با توجه به اینکه کشورهای اروپایی به این مذاکرات‌ احترام گذاشته و برگشتند مورد اتهام نبوده اما باید مراقب آمریکا در مذاکرات هسته‌ای باشیم تا خدای نکرده لطمه‌ای به کشور ایجاد نشود.

وی افزود: تجربه و تلاش‌های «سردار شهید سلیمانی» نشان داده که هزینه سازش سنگین‌تر از هزینه مقاومت بوده و باید مراقب توطئه‌های دشمن در همه زمان‌ها باشیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چنانچه هزینه‌های مقاومت را بیشتر از هزینه سازش بدانیم شاید به آسایش و رفاه ظاهری برسیم ولی تجربه جهانی و تاریخی رویایی کشورهای استعماری و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار نشان داده هر کشوری که سازش را بر مقاومت ترجیح داده چیزی جز ذلت نصیب‌شان نشده است.

منتظری گفت: مقام معظم رهبری، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی این موضوعات را رصد کرده و از همه مهمتر رهبر معظم انقلاب هوشیار هستند تا خنده‌های ظاهری آمریکا، ما را فریب ندهد.

انتهای پیام/۲۳۰۷/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا