Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری - خبرگزاری برگزیده های ایران
چهارمحال و بختیاری

پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

غلامرضا نعمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از شهرکرد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مجموعٱ بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه‌های مختلف به متقاضیان پرداخت شده که منبع اکثر آن‌ها در بانک کشاورزی است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: از این موارد تنها منبع یک مورد تولیدات گیاهان دارویی از صندوق کارآفرینی امید بود که حدود ۳ میلیارد تومان تسهیلات به این طرح اختصاص یافت و تاکنون بیش از یک میلیارد آن پرداخت شده و مابقی تسهیلات در حال جذب هستند.

وی ادامه داد: همچنین در راستای نو کردن دستگاه‌های مکانیزاسیون جهاد کشاورزی طی دو مرحله ۶۰ میلیارد تومان به این بخش اختصاص یافت که تاکنون ۵۴ میلیارد تومان آن جذب و باقی آن در حال پرداخت می‌باشد.

نعمتی بیان کرد: اعتباراتی نیز با عنوان «کشاورز کار» نیز تأمین شده که بخشی از آن سال گذشته و بخشی دیگر در سال جاری به متقاضیان پرداخت شده است، کل اعتبارات تخصیص یافته به این بخش ۳۰ میلیارد تومان است که ۳۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تاکنون پرداخت شده و حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دیگر به زودی پرداخت می‌شود و در مجموع ۳۳ میلیارد یعنی ۱۰ درصد بالاتر از سقف اعتبار تسهیلات این حوزه به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

مدیر امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه تسهیلات توسعه باغات نیز شامل محصولات کشاورزی و زراعی، سرمایه در گردش، حفاظتی و … به متقاضیان پرداخت می‌شود، اظهار کرد: کل مبلغ مورد نیاز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده اما تاکنون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت و مابقی آن در دست اقدام می‌باشد.

 نعمتی به تسهیلات طرح رونق یا کارگروه بهینه‌یاب اشاره کرد و گفت: یک توافق‌نامه ۵۰ میلیارد تومانی با بانک سپه امضاء شده است که تاکنون ۱۷۶ میلیارد تومان طرح به بانک معرفی شده و در مرحله تکمیل پرونده و عقد قرارداد هستند، همچنین از طریق بانک کشاورزی نیز حدود ۲۵ میلیارد تومان برای این طرح تامین شده که اقدامات اولیه آن انجام و به زودی فراینده پرداخت آن صورت می‌گیرد.

وی در پایان از تسهیلات مشاغل خانگی نیز یاد کرد و گفت: متولی این بخش اداره کار، رفاه و تعاون اجتماعی می‌باشد و رقم تخصیص یافته به کل استان در تمام رسته‌ها ۴۳ میلیارد تومان است که بخش کشاورزی تلاش دارد حداکثر بهره‌برداری را از این تسهیلات داشته باشد.

 انتهای پیام/۶۸۰۳۶

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا