لرستان

پرداخت ۱۵۱ میلیارد تومان یارانه کود به کشاورزان لرستانی / انعقاد قرارداد الگوی کشت با ۱۰ هزار کشاورز

پرداخت ۱۵۱ میلیارد تومان یارانه کود به کشاورزان لرستانی / انعقاد قرارداد الگوی کشت با ۱۰ هزار کشاورز

به گزارش برگزیده های ایران لرستان ، سید عماد شاهرخی همچنین با اشاره به پرداخت ۴۵۰ میلیارد تومان به تولید کنندگان حوزه کشاورزی،از توسعه گلخانه ها در این استان طی یکسال گذشته خبر داد.

وی در نشست وزیر جهاد کشاورزی با اتحادیه کشاورزان، باغداران، دامداران با بیان اینکه الگوی کشت که پنجاه سال روی زمین مانده با دستور وزیر جهاد در دولت سیزدهم شروع شد افزود: بخشی از الگوی کشت مربوط به کشت قراردادی است که امسال حدود ۱۰ هزار قرارداد با کشاورزان منعقد شد.

وی افزود:با اجرای کشت قرار دادی ۹۳ درصد گندم آبی استان تحت پوشش قرار گرفت.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت: نکته دیگر مربوط به عملکرد دانه‌های روغنی است که نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش داشته است، در خصوص کشت کاملینا نیز ما رتبه اول را در کشور داشته‌ایم.

شاهرخی بیان کرد: موضوع دیگر گسترش گلخانه‌ها است، به طوری‌که ظرف یکسال گذشته ۳۵ هکتار گلخانه احداث کردیم ،این در حالی است که تا قبل از دولت سیزدهم ۷۸ هکتار گلخانه احداث شده بود.

وی با اشاره به رشد ۱۲۰ درصدی تولید گندم در سال گذشته، گفت: پیش بینی ما این است که سال زراعی جدید ۳۲۰ هزار تن گندم را تحویل سیلوها بدهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص رفع تداخلات ارضی نیز توضیح داد: از سال ۹۳ تاکنون ۴۰۰ پلاک رفع تداخل شد که ۳۰۰ پلاک آن مربوط به یکسال گذشته است.

شاهرخی در ادامه با اشاره به مردمی سازی یارانه‌ها بیان کرد: ۴۵۰میلیارد تومان به تولید کنندگان حوزه کشاورزی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۵۱ میلیارد تومان یارانه کود پرداخت شده است، عنوان کرد: یکی دیگر از کارهای انجام شده توزیع ۵۰۰ تن گوشت منجمد با قیمت ۱۵۵ هزار تومان بود که بابت آن ۳۵ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در پایان صحبت‌های خود گفت: امیدواریم با برنامه‌های در دست اقدام شاهد جهش در بخش کشاورزی شاهد باشیم

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا