لرستان

پرداخت ۱۸ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در لرستان

پرداخت ۱۸ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در لرستان

به گزارش برگزیده لرستان، محسن اسد بیگی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تاکنون ۱۷ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در این استان شناسایی شده است که علاوه بر خدمات قبلی و اعتبار مصوب، سال گذشته ۱۸۰ میلیارد ریال به آن‌ها کمک شده است.

وی با اشاره به شعار بیمه سلامت امسال مبنی بر “بیمه سلامت همگانی تحقق عدالت اجتماعی” افزود: یکی از اهداف بیمه سلامت و عدالت اجتماعی ارائه مطلوب خدمات درمانی به افراد نیازمند است که در این راستا دهک‌های یک تا پنج جامعه به صورت رایگان تحت پوشش درمانی قرار گرفته اند.

اسد بیگی با بیان اینکه از مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت لرستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: شعب داروخانه در مناطق روستایی طرف قرارداد مستقیم بیمه سلامت استان هستند و افراد از خدمات دارویی در این مناطق بهره‌مند میشوند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه حدود ۷۰۰ هزار نفر در لرستان بیمه شده روستایی و از خدمات ۱۴۰ پزشک بهره‌مند هستند، خاطر نشان کرد: کانکس‌های دارویی در این مناطق فعال شده است و حدود یک هزار و ۷۰ قلم دارو در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به خدمات گسترده درمانی نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمام مناطق کشور ، گفت: تمام مراکز بهداشتی درمانی استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و سرانه آن‌ها پرداخت می‌شود.

اسد بیگی ادامه داد : افراد دهک‌های یک تا پنج مناطق شهری نیز به صورت رایگان تحت پوشش قرار دارند که امسال ۷۵۰ موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت استان به یک هزار و ۶۰ مورد رسیده است و ۵۰ خدمت گفتاردرمانی، بینایی سنجی، کاردرمانی و فیزیوتراپی به افراد کم توان ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انسان سالم محور توسعه است ، گفت: در بیمه سلامت تلاش می‌شود هیچ فردی بدون بیمه و خدمات درمانی نباشد و همه افراد جامعه بتوانند به این خدمات دسترسی داشته باشند .

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا