گلستان

پرداخت ۲۰ میلیاردی برای تجاری‌سازی طرح‌های دانش‌بنیان گلستان

محمد رضایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در گرگان اظهار کرد: این صندوق از مهرماه سال گذشته در استان راه‌اندازی شد، صندوق پژوهش و فناوری در سه حوزه «سرمایه‌گذاری خطرپذیر یا جسورانه»، «ضمانت‌نامه» و «تسهیلات» فعالیت دارد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان با بیان اینکه در استان مجموعاً هفت مرکز رشد فعال است، تصریح کرد: افرادی که عضو هر کدام از مراکز رشد باشند می‌توانند از خدمات مادی صندوق استفاده کنند، شرکت‌های خلاق از طریق سامانه معاونت ملی باید ثبت‌نام و مجوز داشته باشند تا به آن‌ها خدمات تعلق بگیرد.

رضایی با اشاره به اینکه خدمات عمدتاً به صورت تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار الی ۱۲ درصد ارائه می‌شود، گفت: تسهیلات فوری با کارمزد بالاتر نیز داریم که این تسهیلات بستگی به توجیه اقتصادی طرح پرداخت می‌شود، علاوه بر این منابع معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری که حدود ۷ میلیارد تومان است برای تجاری‌سازی به شرکت‌های فناوری ارائه می‌شود که با نرخ چهار درصد است و یک‌سال تنفس دارد.

وی ادامه داد: تسهیلات دیگری از منابع داخلی خودمان صندوق با نرخ ۱۲ درصد به عنوان سرمایه در گردش تا مبلغ ۵ میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان از دریافت خط اعتباری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عضو صندوق نوآوری و شکوفایی استان خبر داد و گفت: این اعضاء در قالب تولیدات صنعتی، لیزینگ، استثنا، سرمایه در گردش مورد حمایت قرار میگیرند.

رضایی بیان کرد: منابع دیگری از محل تفاهم‌نامه با بانک‌های طرف قرارداد که منابع ارزان‌قیمت هستند به اعضای متقاضی پرداخت می‌شود، تمامی تسهیلات پارک علم و فناوری از طریق صندوق به‌ عنوان کارگزار مالی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق پرداخت می‌شود، گفت: این عدد در سال‌های قبل ۴ میلیارد تومان بود که اکنون به رشد ۱۰ برابری رسیده‌ است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های فناورانه تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: همچنین  برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان ضمانت‌نامه از سوی صندوق ارائه می‌شود، شرکت‌ها برای اینکه در مناقصه شرکت کنند باید به بانک مراجعه می‌کردند در حال حاضر بدون مراجعه به بانک یک‌روزه صدور مجوز انجام می‌گیرد.

رضایی با بیان اینکه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، بدون نیاز به گردش مالی از تسهیلات برخوردار می‌شوند، گفت: صندوق پژوهش فناوری ۷۶ درصد آن خصوصی و ۲۴ درصد آن دولتی است.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ جذب اعتبار جزء صندوق‌های برتر در سطح کشور هستیم، افزود: پارک علم و فناوری ۱۲ درصد از صندوق سهام دارد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان گلستان با تشریح حمایت‌های تسهیلاتی صندوق گفت:  شهرک صنعتی آق‌قلا در حوزه برق یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصدی از صندوق دریافت کرد، یک شرکت در آزادشهر برای تولید نمک سبز از گیاه سالی کورنیا تسهیلات ۴۰۰ میلیارد تومانی قرض‌الحسنه دریافت کرد، شرکت سپید تن پرنیان برای تولید ماسک و تجهیزات پزشکی از تسهیلات قرض‌الحسنه این صندوق بهره‌مند شد.

رضایی با بیان اینکه صندوق برای تجاری‌سازی طرح‌ها تسهیلات می‌پردازد، اظهار کرد: بیش‌ از ۲ میلیارد تومان سرمایه در گردش از محل صندوق پرداخت شده است، از محل منابع دیگر نیز ۷ میلیارد تومان به صندوق نوآوری و بانک‌ها معرفی شدند.

وی با اشاره به تسهیل‌گری دریافت تسهیلات از صندوق گفت: کسانی که از صندوق تسهیلات می‌گیرند اصلا درگیر بروکراسی اداری نمی‌شود، مراحل معرفی ضامن و پرونده‌سازی در محل صندوق انجام می‌شود.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا