آذربایجان شرقی

پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانکهای آذربایجان شرقی

پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانکهای آذربایجان شرقی

به گزارش برگزیده از تبریز، عادل غلامی، در خصوص عملکرد بانکهای استان به مناسبت هفته دولت با اشاره به عملکرد سیستم بانکی استان در یکسال اخیر بیان کرد: اقتصاد استان تا ۹۵ درصد متکی به بخش خصوصی است و برآورده کردن انتظارات این بخش مسئولیت بانکی را سنگین ترکرده است و سیستم بانکی استان متناسب با اهداف دولت عمل کرده است.

وی ادامه داد: در کنار مسئولیتهای اقتصادی بانکهای استان رسالت‌های اجتماعی خود را انجام داده است و ۳۰ بانک و موسسه در استان فعال هستند و۷۲۶ شعبه بانکهای دولتی در استان فعال هستند. غلامی ادامه داد: بانکهای استان در مدت یکسال ۱۰۰ همت تسهیلات پرداخت کرده و نسبت مصارف به منابع ۸۴ درصد بوده است.

عادل غلامی خاطر نشان کرد: ۲.۷۳ درصدمنابع بانکی کشور در استان است و میزان مصارف ۲.۳۳ درصد کشور است باید توجه داشت که برخی شرکتهای بزرگ استان منابع را در تهران متمرکز کرده اند اما بخشی از مصارف استان را دریافت می‌کنند که مسئولان سیاسی و نمایندگان در این زمینه میتوانند موثر باشند تا منابع این شرکتها به استان منتقل شود.

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد تسهیلات در زمینه صنعت بوده است گفت: ۲۴ درصد در زمینه خدمات،۹ درصد درزمینه مسکن و۱۱ و نیم درصد در زمینه کشاورزی بوده است.

وی بیان کرد: در ۴ ماهه سالجاری نیز حدود ۲۷ همت تسهیلات با همان نسبت بخشهای سال گذشته پرداخت شده است. غلامی خاطر نشان کرد: بانکهای استان در سال گذشته که ۶۸ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۵۷ هزار نفر وام دریافت کرده اند و در سال جاری نیز از ۳۷ هزار و ۳۰۰ نفر ثبت نام کننده بیش از ۱۵ هزار نفر تسهیلات دریافت کرده اند.

رئیس کمیسیون هماهنگی بانکهای آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به مسئولیتهای اجتماعی بانک های استان تصریح کرد: سیستم بانکی استان از۲۸ مرداد نسبت به فروش ارزاربعین اقدام کرده و ۳۷ شعبه ۵ بانک استان به ۳۲ هزار نفر ارز اربعین را واگذار کرده اند و بانک ملی نیز از طریق اپلیکیشن بله به صورت غیر حضوری اقدام کرده است.

وی بیان کرد: ۶ میلیارد و۴۰۰ میلیون دینار عراقی از طریق شعب بانک های استان پرداخت شده است. غلامی همچنین با اشاره به خدمات بانک ملی در استان گفت: بانک ملی استان ۲۷همت منابع دارد که از این رقم ۲۲ همت مصرف شده است که نسبت منابع به مصارف ۸۵ درصد بوده ودر سال جاری نیز همین درصدها با پرداخت ۶ همت بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای آذربایجان شرقی و مدیر شعب بانک ملی استان بیان کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج سهم بانک ملی حدود۲۹ درصد بانکهای استان بوده است.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا