ایلام

پرداخت ۱۹ میلیارد ریال تسهیلات به بهبودیافتگان از اعتیاد در ایلام

زهرا همتی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام از پرداخت وام اشتغال به بهبود یافتگان از دام اعتیاد خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال در مجموع ۱۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به این افراد پرداخت شده است.

وی سرانه وام پرداختی به بهبود یافتگان را ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این اداره کل با پرداخت وام و کمک به ایجاد اشتغالزایی آنها درصدد عدم بازگشت بهبود یافتگان به مصرف مواد مخدر است.

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: بهبود یافتگان تازه ترک کرده که فاقد شغل و منبع حمایتی مالی هستند در اولویت دریافت این تسهیلات قرار داشته و بعد از گذشت حداقل یکسال از ترک وام دریافت می‌کنند.

وی افزود: حمایت و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان و خانواده‌های آنها از طریق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به واجدان دارای شرایط و فراهم کردن کسب و کار از طریق طرح کارفرمایی برای بهبود یافتگان در دستور کار بهزیستی قرار دارد.                                     

همتی با بیان اینکه اشتغال ارتباط مثبت و نزدیکی با موفقیت در درمان دارد، بیان کرد: چنانچه در فرآیند درمان بیماران به اشتغال توجه نشود به طور معمول درمان اعتیاد با شکست مواجه خواهد شد.

وی افزود: بهزیستی در کنار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بهبود یافتگان آموزش مهارت‌های زندگی به این افراد را در دستور کار قرار داد که این افراد مهارت‌های خودآگاهی، ارتباط موثر، کنترل استرس، خلاقیت و مهارت کسب و کار را کسب می‌کنند.                    

همتی ادامه داد: بهبود یافتگان متقاضی این تسهیلات زیاد بوده ولی به علت محدودیت‌های اعتباری شماری از آنها پشت نوبت دریافت وام قرار دارند.                         

انتهای پیام/ 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا