آذربایجان غربی

پردیس سینمایی ارومیه به کجا رسید

احد هوشمند مدیرکل حوزه هنری آذربایجان‌غربی در گفت‌وگوباخبرنگار فارس در ارومیه، در رابطه با بازسازی و تحویل پردیس سینمایی اظهار داشت: در هر دوره ما شاهد بازسازی سینما بودیم و این بازسازی‌ها براساس شرایط زمانه انجام می‌شد.امروزه سینما‌ها دچار تحول شده‌اند و از نوسازی‌های اولیه در حد تعویض صندلی‌‌‌ها فاصله گرفته‌‌اند و به سمت مطلوب سازی پیش می‌روند و این امر منجر به ایجاد مجتمع‌های سینمایی شده است و در این حالت ما با افزایش پرده‌های سینمایی روبرو هستیم.

وی افزود: سال‌های زیادی است که در استان شاهد بازسازی مفصلی نبودیم و این خواست مردم بود که بعد از رایزنی‌های فراوان با دستگاه‌های مربوطه استانداری و پیگیری نمایندگان منجر به تصویب بودجه‌ای شد که متاسفانه در عمل تحقق پیدا نکرده‌اند.

مدیرکل حوزه هنری تصریح کرد: بعد از برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار برا این شد که پردیس سینمایی در شهریور ۱۳۹۹ قابل بهره‌برداری باشدهمه شرایط فراهم بوده و بودجه استانی مبلغ چهار میلیارد تومان و بودجه ستادی به مبلغ چهار‌‌ و نیم میلیارد تصویب و منجر به آغاز پروژه شده‌بود ولی متاسفانه این بار با بحران کرونا روبرو شدیم و تمامی کارگاه‌هاتعطیل شد و این باعث ایجاد وقفه در پیشروی پروژه شد.

هوشمند در رابطه با روند پردیس سینمایی افزود: با این حال بعد از گذشت این زمان و بهبود نسبی شرایط کرونایی روند پروژه قابل قبول است و انشاالله تا آخرفصل بهار ۱۴۰۱ این پروژه به اتمام می‌رسد

احد هوشمند اظهار داشت: علیرغم تعدیل نیرو در دستگا‌های مختلف به علت کرونا حوزه هنری تلاش داشت در امور سینمایی هیچ تعدیل نیرویی اتفاق نیفتد و این مهم به لطف الهی محقق شد و حتی امکان جذب نیرو بعد از اتمام پروژه پردیس وجود خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: پردیس‌های سینمایی چند منظوره هستند و هدف این نیست که تنها به عنوان سینما مورد استفاده قرار بگیرد در کنار این موضوع پاتوق‌های فرهنگی هم برای علاقه‌مندان و هنرمندان در نظر گرفته شده است و همچنین فضا‌ها طوری مهندسی شده است که از لحاظ ساختار خانوادی مناسب باشد و همچنین برای اولین بار سینمای تخصصی برای کودکان در نظر گرفته شده است.

هو شمند گفت: بعد از اتمام پروژه پردیس سینمایی به سمت ایجاد سینما در شهرستان‌ها پیش خواهیم رفت و در این زمینه مطالعات لازم صورت گرفته و اولویت‌ با شهر‌های ماکو خوی و نقده هستند. امروزه شرایط طوری پیش رفته است که بر‌خلاف گذشته خود مسئولین و مردم مطالبه سینما دارند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا