اردبیل

پرستاری منصب مقدسی است/ پرستاران نگهبانان بزرگ جان مردم هستند

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، منصب  پرستاری را منصب قدسی دانست و اظهار کرد: دین ما توجه بسیار ویژه‌ای به موضوعات قدسی دارد؛ نامگذاری ایام به نام اقشاری که کار قدسی دارند مثل روز پدر، روز مادر، روز معلم و روز پرستار از فرهنگ غربی نشات گرفته در حالی که در فرهنگ اسلامی هر روز، روز مادر، روز پدر، روز معلم و روز پرستار است.

وی افزود: این بزرگان هر روز و هر لحظه برای ما قدسیت و احترام دارند؛ فرهنگ غربی با نگاه به فقر عاطفی حاکم بر محیط غربی مجبور شده با نام‌گذاری روزهای خاص به نام این بزرگان تلنگر عاطفی به انسان‌ها بزند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به محیط پرستاری که محیط پر از  استرس و خطر است، بیان کرد: پرستاران عزیز نگهبانان بزرگ جان مردم هستند و کار آنها فقط با مدال «من احیا نفسا فکانما احیا الناس جمیعا» قابل تقدیر است. روایات وارده در تجلیل از مقام پرستاری و عیادت از مریض محیرالعقول است.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) از رسول خدا(ص) روایت می‌کند که؛ «من سَعى لِمَریضٍ فی حاجَهٍ قَضاها أولَم یَقضِها خَرَجَ مِن ذُنوبِهِ کَیَومٍ وَلَدَتْهُ اُمُّه» هر کس برای حل مشکل مریضی تلاش کند، تمام گناهان او بخشیده می‌شود مثل روزی که از مادر به دنیا آمده است.

پرستاری از پدر و مادر سالمند خشنودی خدا را به همراه دارد

عاملی با بیان اینکه  بعضی از فقهاء عیادت از مریض را واجب دانسته‌اند به یک نکته بسیار مهم اشاره کرد و گفت: یک اشتباه بزرگ ما این است که خیال می‌کنیم پرستاری فقط در بیمارستان است، تمام آن ثواب‌های عظیم شامل می‌شود به کسی که پدر و مادر پیری دارد و اگر آنها را در خانه سالمندان بگذارد راحت است ولی می گوید خودم پرستاری می‌کنم.

وی ادامه داد: کسی که بدون اضطرار  به آن ثواب‌های عظیم بی‌اعتنایی می‌کند و والدین خود را به خانه سالمندان می‌فرستد او با دین بیگانه و از انسانیت، فقیر است. فرزندانی که بعد از پیری پدر و مادر از پرستاری آنها ابا می‌کنند و به گردن همدیگر می‌اندازند، در سخط و غضب خدا زندگی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تاکید کرد: من به عنوان کارشناس دین اعلام می‌کنم با پرستاری از پدر و مادر هم خدا و هم حج و هم عمره و هم کربلا در خانه ما است.

عاملی گفت: رسول خدا(ص) فرمودند؛ هر فرزند نیکوکاری که با مهربانی به پدر و مادرش نگاه کند در مقابل هر نگاه ثواب یک حج کامل مقبول به او داده می‌شود، سوال کردند حتی اگر روزی صد مرتبه به آنها نگاه کند؟ فرمود آری خداوند بزرگ‌تر و پاک‌تر است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا