لرستان

پرسه سگ‌های ولگرد در پلدختر/ مشکل قطعی آب آشامیدنی در روستاها حل شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از پل‌دختر، علی صفدر سیاوشی عصر امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان اظهار کرد: سگ‌های ولگرد که به صورت گله‌ای به ویژه در شب‌ها در سطح کوچه‌ها ، معابر و خیابان‌های پلدختر پرسه می‌زنند علاوه بر ایجاد سرو صدا و رعب و وحشت برای ساکنان، آلودگی و انتقال بیماری‌های انگلی به ویژه درکودکان را سبب می‌شوند.

وی افزود:بنابر این لازم است برای حل این معضل که به بحث تکراری تبدیل شده فکرعاجل صورت گیرد و در راستای سلامت محیط و مردم ،سگ‌های ولگرد را ساماندهی کرد.

رییس شبکه بهداشت و درمان پل‌دختر گفت: سطل‌های زباله کف خیابان‌های سطح این شهر وضعیت مناسبی ندارند و زباله‌های آن در برخی نقاط آلودگی ایجاد کرده ،به گونه‌ای که برخی از این سطل‌ها در سطح خیابان وارونه شده ورهاشدن زباله‌ها و جاری شدن شیرابه و بوی نامطبوع حاصل از آن ،حتی در فاصله دور مشام هرره‌گذر را آزار می‌دهد.

وی افزود: شاید شهرداری مدیریت مناسب دارد اما از نظر امکانات محروم است، در هرصورت، این نتیجه بررسی کارشناسان بهداشت و مشاهده آنها در سطح شهرمی‌باشد.

سیاوشی یادآورشد: هم‌چنین تعدادی ازروستاهای شهرستان برای دفع زباله مکان مشخصی ندارند و متاسفانه زباله‌ها در سطح روستاها انباشته شده وجمع‌آوری نمی‌شوند.

وی افزود:علی‌رغم این که چند ماهی از انتخابات شوراها می‌گذرد ، اما هیچ برنامه مدون خاصی برای جمع‌آوری زباله در سطح روستاها وجود ندارد و رهاشدن زیاله‌های انسانی و حیوانی در حاشیه جاده پل‌دختر- خرم‌آباد چهره روستا را ناخوشایند کرده که انتظار می‌رود بخشداران با کمک دهیاران و اعضای شورای روستا در این رابطه تدابیری بیندیشند.

رییس شبکه بهداشت و درمان پل‌دختر گفت: باید دقت داشت درگیری با ویروس کرونا موجب نشود سطح بهداشت کاهش یابد و موجب اشاعه بیماری‌های عفونی ، انگلی ، سالک و غیره در شهرستان و درگیری با آن شود.

وی به مشکل قطعی آب آشامیدنی در روستاها اشاره کرد و افزود: وضعیت آب روستاهای معمولان از جمله طاق‌پل و چوب‌بر ،قطعی مداوم آب دارند و  اهالی روستای چم‌مهربا مشکل قطع و وصل آب مواجه هستند که لازم است متولیان امر رفع این مشکلات را در دستور کار قرار داده و به ساکنان این روستاها آب‌رسانی کنند.

سیاوشی یادآورشد: هم‌چنین منابع آب روستاها برای رفع آلودگی نیاز به کلرزنی دارند و به ویژه هنگام قطع آب و وصل مجدد ،آب آلوده می‌شود و نیاز به کلرزنی مجدد دارد.

وی با بیان این که میزان درگیری دانش‌آموزان به کرونا در پل‌دختر رو به افزایش است، افزود:متاسفانه دانش‌آموزان با بازگشایی مدارس، حضوری سر کار درس حاضر می‌شوند که این امر خطر افزایش ابتلا و درگیری سنی دانش‌آموزان به کرونا را به دنبال دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان پل‌دختر گفت: حداقل پنج مورد دانش‌آموز بیمار کرونایی در بیمارستان این شهرستان بستری هستند که برای کنترل این وضعیت و مواجه نشدن با مشکلاتی درزمینه شیوع کرونا در مدارس برگزاری جلسه و بررسی مفصل این موضوع با مسئولان آموزش و پرورش ضرورت دارد.

سیاوشی افزود: میزان واکسیناسیون دانش‌آموزان در رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال شهرستان بررسی می‌شود، تا بتوان با آموزش و پرورش در رابطه با بازگشایی مدارس به اجماع کلی رسید، تا این گونه نباشد که هر مدیر یا معلم به طور سلیقه‌ای دانش‌آموزان را در شرایط سخت کرونایی به مدرسه بکشاند. 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا