آذربایجان شرقی

پرهیز از سیاسی کاری شهرداری بناب در اجرای طرح‌های بازآفزینی

به گزارش برگزیده های ایران از بناب، شهریار فتحی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان بناب با بیان اینکه هدف از بازآفرینی شهری احیای بافت فرسوده شهر و تلاش به منظور ارائه خدمات فرهنگی، رفاهی، آموزشی، بهداشتی و ورزشی در مناطق کم برخوردار شهر است؛ اظهار داشت: تحقق عدالت اجتماعی اصل اساسی در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری باید باشد.

وی، از شهرداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط خواست تا در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در نقاط مختلف شهر به دور از سیاسی‌کاری و تنها بر اساس توزیع عادلانه امکانات در محلات هدف اقدام کنند.

رئیس ستاد بازآفرینی شهری شهرستان بناب اذعان داشت: بناب پس از تبریز دومین شهری است که توانسته بیشترین میزان اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری را جذب نماید.

فتحی، اظهار امیدواری کرد که اگر تمام دستگاه‌های متولی و مسوول، مسوولیت خود را به درستی ایفا نمایند و دبیرخانه ستاد نیز فعال شود، قطعاً میزان اعتبارات جذب شده همچنین سرعت اجرای طرح‌ها افزایش خواهد یافت.

معاون خدمات شهری شهرداری بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه از یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت شهر بناب ۴۷۰ هکتار آن را محلات بافت‌های ناکارآمد تشکیل می‌دهند؛ گفت: ۱۱ محله در محلات هدف بازآفرینی شهری واقع شده و توسط مشاور مطالعه و به تصویب رسیده است.

علیرضا علی اصغری تصریح کرد: ۳۶ هزار نفر جمعیت شهری بناب در محلات ناکارآمد شهری سکونت دارند که ۳۵ درصد جمعیت شهر بناب را شامل می‌شود.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری بناب، ۲۴ پروژه عمرانی در این مناطق یازده‌گانه شروع شده که ۱۱ مورد از پروژه‌ها ملی است و در حال اجرا هستند.

گفتنی است، شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی و در جنوب این استان واقع شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا