آذربایجان غربی

پروسه استعلام سرمایه‌گذاران به یک ماه کاهش یافته / حراج آنلاین خرده‌فروشی اموال تملیکی رقیب دیجی‌کالا می‌شود

پروسه استعلام سرمایه‌گذاران به یک ماه کاهش یافته / حراج آنلاین خرده‌فروشی اموال تملیکی رقیب دیجی‌کالا می‌شود

به گزارش برگزیده آذربایجان‌غربی، نشست خبری شورای هماهنگی مدیران استانی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی استان برگزار شد.

کاهش زمان استعلامات سرمایه‌گذاری به یک ماه

حبیب تربتی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی در این نشست گفت: مدت استعلام در بخش جذب سرمایه با اقدامات ویژه ای که با راهبری استاندار آذربایجان‌غربی و به اهتمام همه بخش‌های دخیل انجام شد از بیش از یک سال به کمتر از یک ماه رسیده که تاثیر زیادی در جذب سرمایه‌گذاری داشته است.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۷ پروژه با سرمایه‌گذاری داخلی در دست اقدام است که از این تعداد ۵ پروژه آماده کلنگ زنی و ۳ پروژه در حال شروع عملیات اجرایی است و در این خصوص ۹۰۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آماده کلنگ زنی و ۹۰۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های در حال شروع عملیات اجرایی بوده است و ۷۰ همت نیز برای بقیه پروژه‌ها سرمایه گذاری محقق خواهدشد.

تربتی حجم پروژه های مصوب سرمایه‌گذاری خارجی را ۵۶ میلیون دلار عنوان و اظهار کرد: سرمایه گذاری خارجی برای ما بدلیل ورود تکنولوژی بسیار مهم است و حدود ۵ فقره سرمایه‌گذاری خارجی در حال بررسی است با این حال نتوانسته‌ایم از ظرفیت این سرمایه گذاری برای استان استفاده بهینه کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی افزود: ایجاد سامانه صدور مجوزها اقدام ارزشمندی است که به وقوع پیوسته و با توجه به اینکه هیچ دستگاهی امکان صدور مجوز خارج از سامانه را ندارد تا روز دوازده شهریورماه، ۴۲۰۳۲ درخواست در سامانه ثبت شده که از این تعداد ۱۷۶۸۸ به صدور مجوز منتج و ۱۵۳۶۰ درخواست نیز صادر نشده ضمن اینکه ۲۴۹۶ مورد نیز انصراف داده اند.

در حال وصول ۴۸۰۰ میلیارد ریال از محل فرار مالیاتی هستیم

مهدی حکیمی معاون ارزش افزوده امور مالیاتی آذربایجان‌غربی هم گفت: در سال ۱۴۰۱ سازمان مالیاتی استان شاهد تحقق ۱۲۵ درصدی با ۸۰ درصد رشد وصول مالیات بوده ایم ضمن اینکه تعداد اظهارنامه‌های تسلیمی با ۷۷ درصد رشد به ۲۷۱هزار و ۴۳۲ رسید که از این تعداد ۲۱۱هزار و ۳۱۵ فقره مشمول تبصره ۱۰۰ بوده است.

وی افزود: همچنین ۸۶۸ میلیارد تومان مازاد مصوب جذب شده و در بحث واریز عوارض استانی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با رشد ۱۰۰ درصدی همراه شدیم.

حکیمی به جلوگیری از فرار مالیاتی در سطح استان تاکید کرد و افزود : از بیش از ۴ هزار و ۵٩٠ میلیارد تومان مالیات سال گذشته ١٢٧٧ میلیارد تومان در بخش فرار مالیاتی بوده که ۴٨٠ میلیارد تومان آن نیز در حال وصول می‌باشد.

کاهش واردات به نفع تولید داخل است!

خالد جنگجو ناظر گمرکات استان هم در این نشست با اشاره به رشد ۵۵ درصد صادرات از لحاظ وزنی و ۴۹ درصدی از لحاظ ارزش از گمرکات استان، اظهار کرد: ۶ بازارچه مرزی در استان فعال است که شاهد رشد ۵۴درصدی از لحاظ وزنی و ۱۰۴ درصدی از نظر ارزشی صادرات از این بازارچه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: واردات از گمرکات استان طی ۵ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۶ درصدی داشته که این موضوع به نفع تولید داخل است.

جنگجو گفت: درآمد گمرکات استان ۱۷ هزار و ۱۷۲ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی افزود: در طی پنج ماه نخست امسال، ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر مسافر از مبادی رسمی و ۱۸۱۲ دستگاه کامیون برای حمل و نقل تردد داشته‌اند.

پروسه استعلام سرمایه‌گذاران به یک ماه کاهش یافته / حراج آنلاین خرده‌فروشی اموال تملیکی رقیب دیجی‌کالا می‌شود

مصرف ۱۱۰ درصد منابع بانکی در استان آذربایجان‌غربی

داوود رحیمی دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک‌های استان آذربایجان‌غربی هم اظهار کرد: مجموع منابع بانکی استان طی سال جاری تا پایان مردادماه هزار و ۶ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به پایان سال گذشته رشد ۳.۵ درصدی داشته و به ۱.۰۰۶.۰۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی ادامه داد: طی سال جاری تا پایان مرداد ماه، ۹۴۴ هزار میلیارد ریال میزان مصارف استان در شبکه بانکی استان بوده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۱.۵ درصدی داشته که بیش از رشد منابع بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک‌های استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: بر طبق این آمار و با کسر حدود ۱۵ درصد بلوکه منابع در بانک مرکزی به عنوان ذخیره قانونی، ۱۱۰ درصد منابع استان مصرف شده است.

رحیمی درخصوص پرداخت تسهیلات نیز گفت: در طی این مدت ۲۹ درصد تسهیلات پرداختی به حوزه صنعت و معدن، ۱۲.۲۵ درصد به حوزه کشاورزی، ۱۲.۶۳ درصد به حوزه مسکن و ساختمان و ۴۶ درصد به حوزه خدمات و بازرگانی پرداخت شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های آذربایجان‌غربی در ادامه از برخی کم و کاستی‌ها و مشکلات سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات عذرخواهی کرد و گفت : سال گذشته به ٨٣ درصد و امسال ۶٢ درصد تسهیلات ازدواج و به ۶٩ درصد متقاضیان فرزندآوری تسهیلات پرداخت شده است.

ضریب نفوذ بیمه در کشور نصف منطقه و یک چهارم جهان هستیم

حمید شجاع رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های استان هم به ناآشنایی با بیمه در کشور اذعان کرد و افزود: متوسط ضریب نفوذ بیمه از ناخالص ملی در جهان ۸ درصد و در برخی کشورهای پیشرفته ۱۴ درصد است درحالیکه این میزان در منطقه ۴ درصد و در کشور ما ۲.۱ درصد است.
وی اضافه کرد: از ٣۵ شرکت صنعت بیمه فعال کشور ٢۴ شرکت در استان ما فعال هستند .

وی درخصوص عملکرد بیمه ایران هم گفت: فقط بیمه ایران در سال گذشته ۱۱۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده که اتومبیل، جانی و سپس درمان تکمیلی بیشترین سهم را داشته ضمن اینکه در ۴ ماهه امسال ۳۱۵ میلیارد تومان خسارت پرداخت شده که بیشتر آن شخص ثالث ، جانی و درمان بوده است.

دولت به دنبال رقیب سازی برای فروش آنلاین چون دیجی‌کالا با استفاده از اموال تملیکی است

علی محمدزاده سرپرست جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان آذربایجان‌غربی هم گفت: در ۵ ماهه نخست امسال شاهد فروش ۵٣۵ میلیارد تومان و بیش از ١٠٠٠ درصد رشد اموال به‌فروش رفته و ٧٠٠ ردیف کالای غیرقابل استفاده نیز امحا شده است.

وی به راه‌اندازی حراج خرده‌فروشی آنلاین هم اشاره کرد و افزود: دولت به دنبال رقیب کردن حراج برخط خرده فروشی اموال تملیکی برای فروش آنلاین چون دیجی کالاست و یکی از بهترین تصمیمات و برنامه‌های مدنظر بوده است.

٣٣ کارگزاری در استان آذربایجان‌غربی فعالیت دارند

وحید جوادی مدیر بورس آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ٣٣ کارگزاری بالغ بر ٧۴ دفتر در ١١ شهر گفت : در پنج ماهه اول امسال ٣ میلیارد سهم به ارزش حدود ٢٠ میلیارد ریال معامله شده است.

جوادی گفت : در حال حاضر ١٠ شرکت استان در بورس و فرابورس فعال هستند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا