اجتماعی

پرونده قضایی برای ریزش چند ساختمان در منطقه ۱۹ تشکیل می‌شود

پرونده قضایی برای ریزش چند ساختمان در منطقه ۱۹ تشکیل می‌شود

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، علی صالحی؛ دادستان تهران درباره ریزش ساختمان در منطقه خلازیر واقع در جنوب تهران اظهار کرد: عوامل انتظامی و شهرداری تهران با توجه به وجود ساختمان‌های ناایمن در این محدوده، از بامداد امروز با حضور در منطقه خلازیر، نسبت به اجرای عملیات تخریب این ابنیه ناایمن، اقدام کردند.

دادستان تهران تصریح کرد: متأسفانه در حین اجرای این عملیات‌ها، یکی از ساختمان‌ها دچار ریزش شده و تعدادی از نیروهای انتظامی و شهرداری تهران زیر آوار محبوس می‌شوند.

احتمال محبوس بودن یک نفر دیگر زیر آوار ساختمان‌های غیرمجاز منطقه ۱۹/ بازداشت برخی از سازندگان این ساختمان‌ها؟!

وی افزود: حسب بررسی‌های صورت‌پذیرفته، طی این حادثه، تاکنون ۳ نفر جان خود را از دست داده که پیکر این افراد توسط عوامل امدادی حاضر در صحنه، از زیر آوار خارج شده است.

صالحی تأکید کرد: در ساعات اولیه‌ وقوع حادثه‌ موصوف‌، این دادستانی ضمن تشکیل پرونده قضایی در این زمینه و اعطای مأموریت به دو تن از معاونین و همچنین تعیین بازپرس ویژه به منظور حضور میدانی در محل واقعه، بررسی ابعاد حادثه، صدور دستورات لازم و مدیریت امور مستحدثه، نسبت به ورود میدانی به واقعه موصوف اقدام کرده است که متعاقباً اطلاع‌رسانی لازم از نتیجه اقدامات، صورت خواهد پذیرفت.

همچنین عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران اظهار کرد: به طور معمول، به صورت دوره‌ای با دستور قضایی و با هماهنگی با پلیس اقدام به برخورد با ساخت و ساز غیر قانونی می‌شود؛ عملیات تخریب یک ساختمان که آغاز می‌شود گاهی ساختمان‌های دیگر هم به دلیل غیر اصولی بودن سازه‌ها و ناایمنی ریزش پیدا می‌کنند.

محمدخانی تاکید کرد: تخریب ساخت و سازهای غیر قانونی در شهر ادامه دارد و این کار از ساختمان پالادیوم در منطقه یک شروع شد و برای حفظ و حراست از اموال عمومی ادامه خواهد داشت.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا