سمنان

پرونده مصیبت‌های منطقه رانش‌زده کالپوش میامی روی میز دولت/ ورود ریاست‌جمهوری بعد از ۳ سال!

به گزارش برگزیده های ایران از کالپوش، سیدامیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری چهارشنبه‌شب در نشستی با اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش کالپوش اظهار کرد: دولت سیزدهم با رأی مردم و با تغییری که آنان خواستند، روی کار آمده و برای حل مشکلات مردم همه تلاش خود را خواهیم کرد.

او گفت: حضور در بین مردم اولویت دولت سیزدهم است؛ چراکه مشکلات را می‌توان با دستورات ساده بین دستگاه‌ها رفع کرد.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری اضافه کرد: یکی از تأکیدات ویژه رئیس‌جمهور در سفر به مناطق محروم و استان‌ها به همین دلیل است؛ زیرا می‌توان بسیاری از مشکلات را حتی بدون اعتبارات رفع کرد.

مدنی تصریح کرد: این رویه تاکنون رخ نداده اما باید تغییر کند؛ اینکه یک دولت برود و دولتی بیاید و نظام جدیدی در بخش اداره کشور روی کار بیاید و کار را تفاوت دهد، یک‌شبه امکان‌پذیر نیست؛ اما سعی داریم به این سمت حرکت کنیم.

او گفت: از سوی دیگر نیز باید گفت در بخش‌های اعتباری وضعیتی که کشور به آن دچار شده، نشأت گرفته از مشکلات و مسائل مرتبط با کسری بودجه است.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری ادامه داد: در سال جاری، رقم قابل‌توجهی از بودجه، کسری است و باید دولت بتواند این کشور را با همه ابعاد و مختصات و مشکلات اداره کند.

مدنی افزود: این موضوعات می‌طلبد که همه کمک و صبر داشته باشیم؛ امروز اگر به کشور و دولتی که سه ماه است سر کار آمده نگاه کنیم، درمی‌یابیم که باید همکاری داشته و مشکلات را بیان کنیم؛ امروز باید خودمان همت کنیم و از سوی دیگر هم صبر داشته باشیم تا مشکلات برطرف شود.

او بیان کرد: چیزی که دولت رئیسی دنبال می‌کند، اولویت آن تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است و می‌خواهد که پروژه‌های جدیدی شروع نشود.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری گفت: قبل از سفرهای استانی کار کارشناسی صورت می‌گیرد و شهرستان‌های مختلف جمع‌بندی‌هایی را دارند که اولویت‌های مرتبط با هر بخش در آن لحاظ می‌شود تا بتوانیم مشکلات را کاهش دهیم.

مدنی تصریح کرد: استانداری سمنان نیز بخش به بخش مشکلات را به دولت ارائه کرده و سعی داریم همه مسائل را بررسی کنیم؛ اما اینکه بتوانیم به همه مشکلات رسیدگی کنیم، باید منابع کشور و توان دولت را هم در نظر داشت.

او اضافه کرد: کالپوش دارای چند مسأله بسیار مهم است که باید با فوریت دنبال شود که به‌خصوص موضوع حسین‌آباد، رانش زمین، مسکن مردم و مسائل مرتبط با شهرک جدید و اتمام آن پیگیری خواهد شد.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری یادآور شد: توسعه بخش کالپوش میامی از مطالبات به‌حق مردم این منطقه است و باید به این موضوع مهم توجه ویژه شود.۳

مدنی گفت: با توجه به گلایه‌مندی مردم منطقه از آلودگی برخی معادن، معادن موجود باید برای این منطقه سودمند باشند و اقدامات لازم در این راستا تحقق یابد.

او افزود: مشکلات درمانی مردم کالپوش باید با جدیت پیگیری شود، برنامه‌ریزی لازم در راستای راه‌اندازی مرکز درمانی شبانه‌روزی صورت پذیرد.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری تصریح کرد: راه‌های روستایی در این شهرستان با اختصاص بودجه لازم به‌زودی زیرسازی و بهسازی خواهد شد.

مدنی گفت:‌ دغدغه احداث و راه‌اندازی ناحیه صنعتی کالپوش با اختصاص زمین به مردم و سرمایه‌گذاران برطرف خواهد شد و مقدمات آن برنامه‌ریزی شود.

او افزود: در حوزه آب شرب مشکلاتی وجود دارد، هماهنگی‌های لازم با وزارت نیرو و انتقال آب شرب پایدار به روستاهای کالپوش در اولویت خواهد بود.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری تصریح کرد: مشکل اصلی مردم در موضوع ناحیه صنعتی و اشتغال با هماهنگی بنیاد برکت و تبصره ۱۶ بودجه مناسبی به شهرستان میامی اختصاص داده خواهد شد.

مدنی یادآور شد: بسیاری از مشکلات مردمی که ارتباط به بودجه ندارد، با هماهنگی و پیگیری نهاد ریاست جمهوری بررسی و رفع می‌شود.

او ادامه داد: ظرف یکی دو هفته آینده جلسه‌ای را در تهران متشکل از دهیار حسین‌آباد، فرماندار میامی و نماینده بنیاد مسکن و معاون آن و همچنین وزارت نیرو برگزار و مشکل روستای حسین‌آباد کالپوش در تهران بررسی می‌شود.

معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری گفت: سعی می‌کنیم تا رسیدگی به این منطقه در مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان لحاظ شود؛ چراکه سه سال است که مردم با مسکن‌های تخریب‌شده روبه‌رو هستند و باید مشکلاتشان رسیدگی شود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا