تهران

پروژه‌هایی که کلنگ خورد اما افتتاح نشد/ ۸ پروژ‌ه بلاتکلیف شهرداری لواسان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از شمیرانات، بعد از رویکار آمدن هر شورای شهری و شهرداری، مردم خواسته‌هایی را مطالبه می‌کنند و انتظار پیگیری آن‌ها را دارند، از طرفی اعضای شورا هم با ارائه برنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف سعی در افزایش رضایتمندی مردم دارند.

بر همین اساس در هر دوره از شورای شهر و شهرداری ممکن است پروژه‌هایی مطرح و کلنگ زنی شود، پروژه‌هایی که با فرض کارکارشناسی و بررسی ضرورت وجود آن، قرار است نیازی از مردم شهر را برآورده کند ولی بعضاً با گذشت چند دوره شوروای شهر برخی از پروژه‌ها به صورت نیمه کاره رها می‌شود.

از شروع چندین پروژه عمرانی در شهر لواسان توسط شهرداری این شهر سال‌ها می‌گذرد و این پروژه‌ها یکی پس از دیگری نیمه کاره رها شده یا تکمیل و بلاستفاده مانده است.

برخی از این پروژه‌های بلاتکلیف و نیمه کاره در شهرداری لواسان

سالن اجتماعات برگ گیلاس در زمینی با زیربنای ۵ هزار مترمربع در مجاورت مجموعه گل‌خانه شهرداری که نیز نیمه کاره رها شده است.

 

پروژه احداث ساختمان اداری شهرداری لواسان در زمینی به مساحت ۳۳۰۰۰ مترمربع و با زیربنای ۱۳۰۰۰ مترمربع در شش طبقه که شامل یک طبقه زیرزمین، همکف و چهار طبقه روی همکف است، که پایان این پروژه توسط شهرداری سال ۱۳۹۸ تعیین شده بود.

 

ضلع شرقی مجموعه دریاچه‌های لواسان که ۵۰ درصد از آن مجموعه را شکل می‌دهد و همینطور سازه آهنی ورودی مجموعه دریاچه‌های لواسان نیمه کاره رها شده است.

 

ساختمان اداری نیمه کاره آتش‌نشانی در مجاورت آتش‌نشانی لواسان و پارکینک‌های مکانیزه شهر که در سه مکان مختلف اقدام به اجرای پروژه شده بود نیمه کاره مانده است.

 

پارک بانوان شهر لواسان که قرار بود این پارک در فضایی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع و با برآورد هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در فاز اول انجام شود که مانند پروژه‌های این شهرداری در فاز تاسیس است.

 

پل عابر پیاده که متصل کننده قسمت شمالی به جنوبی پارک قاضی آباد و لواسان است پس از تکمیل شدن، درب‌های آن به روی عابران بسته می‌باشد.

نکته جالب اینکه، مجهز کردن این پل به پله برقی است ولی سوال اینجا است که چرا ۱۴ پله باید طی کنیم تا به پله برقی برسیم؟ آیا امکان نداشت طول پله برقی طوری طراحی شود که نیازی به این ۱۴ پله نباشد؟

 

پل عابر پیاده مکانیزه واقع در ورودی شهر_روبه‌روی مصلی نماز جمعه لواسانات که توسط شهرداری مدت اجراء آن پروژه در سال ۱۳۹۶ شش ماه اعلام شده بود همچنان غیر قابل استفاده است و درب آن به روی نمازگزاران و عابران بسته است.

 

ساختمان فرهنگسرا زمرد در ۶ طبقه با زیربنای ١٠٨٠ مترمربع در کمربندی شهید رجایی_چناربن ۱ که مدتی است از تکمیل شدن آن می‌گذرد و به دلایل نامعلوم اجازه بهره برداری به آن داده نمی‌شود.

 

تکمیل پروژه‌ها، انتظار مردم

مردم از شورای جدید انتظار دارند تکمیل پروژه‌های نمیه کاره را در اولویت کار خود قرار داده و از طراحی پروژه‌های جدید خودداری کنند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا