مرکزی

پروژه طرح اقدام ملی مسکن اراک به زودی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز در حاشیه بازدید از پروژه شهید حاج قاسم سلیمانی اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز پنج‌شنبه به همراه جمعی از مسئولین استان مرکزی بازدیدی از مجموعه پروژه‌های مسکن در شهر اراک داشتیم که یکی از آنها پروژه مسکن جهاد خانه‌سازی سپاه مزین به نام سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

وی افزود: یکی از مشکلات و معضلات جامعه و توده مردم مسکن است که بدین‌جهت تمرکز دولت و موضوعات کانونی حرکت دولت سیزدهم ساخت و تأمین مسکن برای آحاد و اقشار جامعه است و بدین منظور طرح جهش تولید مسکن در دستور کار جدی دولت قرار گرفته و با سرعت شتابنده در حال پیگیری است.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: پروژه شهید حاج قاسم سلیمانی اراک که به همت شرکت جهاد خانه‌سازی استان مرکزی و هدایت سپاه روح‌الله استان مرکزی در حال انجام‌ و روند قابل قبولی دارد یکی از پروژه‌های مهم مسکن در اراک است.

مخلص‌الائمه ادامه داد: پروژه ۳۵۰ واحدی شهرک کوثر و پروژه‌های دیگری در اراک و در تمام شهرهای دیگر استان این پروژه‌ها در حال آماده‌سازی و انجام هستند.

وی اضافه کرد: همچنین ۲ هزار واحد مسکن در شهرستان ساوه در حال اجرا است و روند اجرای پروژه‌ها بسیار امیدوارکننده است و علیرغم افزایش قیمت‌ها روند سرعت اجرای پروژه‌ها مطلوب است.

استاندار استان مرکزی تأکید کرد: شرکت جهاد خانه‌سازی با اجرای پروژه شهید سلیمانی یک اقدام جهادی و انقلابی را در حال انجام است و با تلاش‌های شبانه‌روزی که این شرکت با هدایت‌های سپاه روح‌الله در حال انجام است روند پیشرفت شهرک بسیار قابل قبول است و عملکرد شرکت جهاد خانه‌سازی در ساخت شهرک شهید سلیمانی بسیار قابل تقدیر است.

مخلص‌الائمه با اشاره به پروژه ۸۱۰۰ واحدی اقدام ملی مسکن بیان کرد: این خبر خوب را به همه ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن استان باید بدهیم که در روزهای آینده پروژه ۸۱۰۰ واحدی در شهر اراک در حوالی شهرک شهید سلیمانی استارت آن زده خواهد شد.

وی افزود: اجرای پروژه‌های مسکن در روند اقتصاد کشور و استان اثرات بسیار خوبی را به همراه دارد و تأثیراتی که در اشتغال و ده‌ها بخش دیگر می‌گذارد موجب جهش تولید در همه بخش‌ها خواهد شد.

استاندار مرکزی بیان کرد: امیدواریم با تحقق راهبرد دولت سیزدهم برای ساخت یک‌میلیون مسکن در سال بخش عمده‌ای از مسکن مردم و خصوصاً جوانان تأمین کنیم.

مخلص‌الائمه خاطرنشان کرد: به فضل الهی فاز اول پروژه شهید سلیمانی سپاه در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و فازهای بعدی این پروژه طبق زمان‌بندی‌ها به بهره‌برداری می‌رسد و باقی پروژه‌ها نیز همچنین‌ و پروژه ۸۱۰۰ واحدی اقدام‌ ملی مسکن نیز حداقل ۳ سال زمان نیاز دارد که با به‌کارگیری فناوری‌های نوین سرعت اجرای پروژه‌ها نیز مد نظر است.

پیشرفت ۵۰ درصدی مرحله اول پروژه شهرک شهید سلیمانی اراک

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی نیز در این بازدید اظهار کرد: سپاه روح‌الله استان مرکزی در قالب اجرای برنامه ۵ ساله مسکن پروژه شهرک شهید حاج قاسم سلیمانی را در دستور کار دارد که به همت شرکت جهاد خانه‌سازی استان در حال انجام است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی بیان کرد: بیش از یک سال و نیم از اجرای پروژه شهرک شهید سلیمانی اراک می‌گذرد که با اقدام جهادی شرکت جهاد امروز پیشرفت مرحله اول پروژه ۵۰ درصد است و مجموعاً ۱ هزار و ۲۵۰ واحد در شهرک شهید سلیمانی ساخته می‌شود.

وی افزود: شهرک شهید سلیمانی اراک با کلیه استانداردهای لازم و دقت و حساسیت ویژه‌ای دنبال می‌شود و یکی از نقاط برجسته این پروژه استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخل استان و بومی است و کلیه امکانات از جمله مسجد، مدرسه، مرکز خرید، فضای سبز، پارک، ساختمان اداری و مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی در آن تعبیه شده و امیدواریم با ساخت این شهرک یک الگوی مناسب در شهرک‌سازی ارائه کنیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا