چهارمحال و بختیاری

پلمپ ۲۴ واحد متخلف بهداشتی با اجرای طرح سلامت نوروزی و رمضان در چهارمحال و بختیاری

پلمپ ۲۴ واحد متخلف بهداشتی با اجرای طرح سلامت نوروزی و رمضان در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان چهارمحال وبختیاری، دکتر بنایی در تشریح اهم فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده توسط مدیریت سلامت محیط و کار در نوروز ۱۴۰۲ اظهار داشت: در این مدت ۷ هزار و ۹۱۶ مورد بازرسی انجام شد که باعث پلمپ ۲۴ مرکز متخلف بهداشتی و معدوم سازی ۱۱ هزارو ۱۱۱ کیلوگرم (بیش از ۱۱ تن) مواد غذایی غیربهداشتی شد.

وی افزود: در این راستا ۲۱۰ نفر متخلف در زمینه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

دکتر بنایی ادامه داد: تاکنون بازرسین بهداشت محیط و حرفه ای، ۵۲۵ مورد از سامانه‌های آبرسان در سراسر استان چهارمحال و بختیاری را مورد پایش و نظارت قرار دادند.

وی یادآور شد: در این مدت بازرسی از مراکز اقامتی ۱۲۴ مورد و بازرسی از اماکن مذهبی و مراکز بین راهی ۲۸۹ مورد انجام شده است.

مدیرگروه بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طی این مدت ۲ هزار و ۸۰۱ مورد کلر سنجی مطلوب منابع آب آشامیدنی و ۴ هزار و ۱۷۴ مورد سنجش پرتابل سطوح و مواد غذایی صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با فعالیت بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در برنامه سلامت نوروزی، ۲۱ مورد رسیدگی به شکایات مردمی و سامانه بهداشت ۱۹۰ انجام شد.

به گفته وی؛ در این مدت طغیان بیماری در استان چهارمحال و بختیاری وجود نداشته است.

دکتر بنایی اضافه کرد: اپلیکیشن خدمات سلامت نوروزی و جوانی جمعیت مرکز بهداشت استان به نشانی الکترونیکی https://hseskums.ir/Health.apk تا کنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ بار توسط افراد مختلف با ip‌های متفاوت نصب و استفاده گردید.

شایان ذکر است: پیش بینی شده تا ۱۵ فروردین بیش از ۱۸ هزار بار نظارت و ماموریت در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی و رمضان در چهارمحال و بختیاری انجام شود که تاکنون حدود ۴۴ درصد آن تحقق یافته است.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا