اخبار روز

پمپئو: ترامپ گفت در مورد چین خفه‌خون بگیرم!

پمپئو: ترامپ گفت در مورد چین خفه‌خون بگیرم!

به نقل از وبسایت روزنامه هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پس از تماس تلفنی با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به مایک پامپئو، وزیر امورخارجه کابینه خود گفته بود که «آن مردک از تو خوشش نمی‌آید». پامپئو در کتاب خاطرات خود با نام «هرگز یک وجب پا پس نمی‌کشیم، برای آمریکایی که عاشقش هستم می‌جنگم» که به زودی منتشر خواهد شد از این خاطره یاد کرده است.

به گفته پمپئو، شی جینپینگ در این تماس به ترامپ هشدار داده بود که پامپئو قرارداد تجاری «فاز اول» را که با هدف متعادل کردن جنگ تجاری میان این دو کشور به امضا رسیده بود، به خطر خواهد انداخت.

این هشدار یک روز پس از آن اتفاق افتاد که پامپئو در جمع وزرای خارجه گروه هفت، چین را به تحریف اطلاعات درباره همه‌گیری کرونا متهم کرده و خواستار آن شد که این ویروس «ووهان» نامیده شود، شهری در چین که این ویروس برای نخستین بار در آن مشاهده شد.

چند روز بعد از این هشدار شی جینپینگ، ترامپ به پامپئو گفت که با این کارها «همه را به خطر میاندازد» و از او خواست که «محض رضای خدا بس کند».

پامپئو اعلام کرده که قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شرکت کند. او با این کار با رئیس سابق خود (ترامپ) وارد رقابت خواهد شد. ترامپ اندکی بعد از انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در ۲۰۲۲ فعالیت‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده، اما پامپئو قصد دارد تا بهار سال آینده دست نگه دارد.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا