اخبار روز

پمپئو: مکرون از آمریکا متنفر است

پمپئو: مکرون از آمریکا متنفر است

مایک پمپئو ساعاتی پیش در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: (امانوئل) مکرون همیشه از آمریکا متنفر بوده است. او نماینده تمام اروپا نیست و لهستانی ها، فنلاندی ها و استونیایی ها همیشه از خطر روسیه و چین آگاه بوده‌اند.

وی افزود که سیاست های شکست خورده بایدن چین و روسیه را در کنار هم قرار داده و سخنان مکرون یک پیروزی تبلیغاتی برای شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، است.

پمپئو با رد سخنان مکرون که آمریکا را مقصر افرایش تهدیدها علیه تایوان دانسته بود، گفت: مکرون همیشه از آمریکا متنفر بوده و مایه تاسف است که بایدن هنوز متوجه این موضوع نشده است.

به گفته پمپئو، با وجود آنکه سیاست های اقلیمی بایدن در اولوین واشنگتن قرار داشته و از حمایت اروپای غربی برخوردار است، با این وجود چین هفته ای یک نیروگاه برق زغالسوز افتتاح می کند.

وی با انتقاد از دیدارهای آتی وزیران کابینه بایدن با مقام های چینی، این سیاست را مماشات با کشوری دانست که بالن های جاسوسی آن چندی پیش بر فراز آمریکا مشاهده شدند.

مکرون در جریان سفر سه روزه به چین در مصاحبه با نشریه‌های پولیتیکو و لزکو گفت: بدترین چیز این است که فکر کنیم ما اروپایی‌ها باید در این مساله (تایوان) دنباله ‌رو بوده و خود را با ضرب‌ آهنگ آمریکا یا واکنش شدید چین وفق دهیم.

رئیس جمهور فرانسه گفت: استقلال راهبردی بدین معنا است که فرض کنیم دیدگاه‌های مشابهی با آمریکا داریم، اما چه در مورد اوکراین، چه رابطه با چین یا تحریم‌ها، ما یک راهبرد اروپایی داریم. ما نمی‌خواهیم وارد منطق بلوک به بلوک شویم. برعکس، ما باید مدل خود را «ریسک‌ زدایی» کنیم، نه اینکه به دیگران وابسته باشیم.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا