فرهنگ و هنر

پناهیان: بی‌حجابی آزادی روانی را سلب می‌کند / تنها دین آزادی را قبول دارد

پناهیان: بی‌حجابی آزادی روانی را سلب می‌کند / تنها دین آزادی را قبول دارد

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران،‌ حجت‌الاسلام پناهیان در دومین روز از سوگواره هنر و حماسه «هیئت هنر» که با شعار «تو را نیز عاشورایی است»  برگزار می‌شود،‌ گفت: اول نباید از اصول و عقاید صحبت کرد، اول از همه باید درباره انسان و نیازهای او صحبت کرد. دوم، انسان و دوست‌داشتنی‌هایش. سوم، انسان و افکار و آگاهی‌هایش. چهارم انسان و رفتارش.»

وی افزود: بی‌حجابی سلب آزادی روانی می‌کند و آزادی روانی خود نیز بخشی از آزادی است. اینکه می‌گویند دین آزادی را قبول ندارد، سخنی بی‌پایه و اساس است، بلکه تنها دین، آزادی را قبول دارد. ادبیات دینی در جامعه ما باید ارتقا پیدا کند تا مردم به فهم درستی از آن برسند.

پناهیان ادامه داد: در سمت مقابل دین، آزادی و مفهوم آزادی را لجن‌مال کرده‌اند. آزادی این چیزی نیست که گفته می‌شود، آزادی مفهومی والاتر و ارجمندتر است.

در شروع سوگواره، نواختن سنج و دمام به همت افراد هیئت هنر انجام شد. در این مراسم مهدی دقیقی و سجاد خسروآبادی به خوانش روضه و مداحی پرداختند. در کنار مداحی، افراد با قرآن حضور پیدا کردند و بر سینه زدند تا واکنشی به هتاکین قرآن کریم بدهند.

امام حسین (ع) , محرم 1402 , ماه محرم ,

پناهیان: برای معرفی امام حسین (ع) با ضعف تولیدات ادبی و هنری مواجهیم

 

در حاشیه این مراسم با تلاش کارگروه تئاتر و هنرهای نمایشی هیئت هنر، تئاتری اجرا شد. این تئاتر یک مونولوگ صحنه‌ای روایت‌گونه بود که بر اساس متنی از حسینی قمی اجرا شده بود و ادای احترامی به شهدای مدافع حرم بود. شخصیت اول این نمایش یکی از مدافعین حرم بود که خاطرات شهادت دوست و همسنگر خود را بازگو می‌کرد.

امام حسین (ع) , محرم 1402 , ماه محرم ,

 

انتهای‌پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا