مرکزی

پنجره سرداب مقدس امام زمان (عج) آماده نصب شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک مظفر صفریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه ساخت دو پنجره سرداب مقدس امام زمان(عج) در استان و با محوریت شهرستان زرندیه اظهار کرد: کار ساخت و نوسازی اولین نیم ضریح سرداب توسط خادمین استان با ابعاد ۳ متر ارتفاع و ۲.۵ متر عرض هر پنجره انجام شد و مراسم استقبال و بدرقه پنجره اول سرداب مقدس در روزهای آتی برگزار می‌شود.

وی افزود: این پنجره با وزن ۷۰۰ کیلوگرم با انواع هنرهای درودگری، قلم‌زنی، مونتاژ و زرگری، ریخته‌گری گوی و ماسوله، خاتم‌کاری، آبکاری ساخته شده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی میزان طلا برای آبکاری را ۶۵ گرم عنوان کرد و ادامه داد: همچنین ۲۲۰ کیلوگرم نقره نیز در بخش‌های گوی و ماسوله و قلم این پنجره به کار رفته است.

صفریان ادامه داد: پنجره‌های قبلی سرداب که سازه چوبی بودند به علت فرسودگی بازسازی و تا حد امکان ترمیم شده بودند در جای خود باقی می‌مانند و این دو سرداب با فاصله مشخص در محل جدید نصب می‌شوند.

وی اضافه کرد: یکی از پنجره‌های سرداب که در کارگاه زرندیه به صورت کامل ساخته شده و از هفته آینده از شهرهای زرندیه، تفرش، آشتیان، فراهان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بدرقه خواهد شد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی ساخت ۲۶ ستون سرداب مقدس امام حسین(ع) واقع در صحن حضرت زینب(س) را یکی از پروژه‌های در دست اجرا عنوان کرد و ادامه داد: ۴۴۰ تن سنگ مرمر سبز برای ساخت این ستون‌ها نیاز است که تاکنون حدود ۲۵۰ تن آن از شهرهای محلات، تبریز و… تهیه شده است.

صفریان بیان کرد: نذورات مردمی در ۶ ماهه اول سال مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری شده که بخش اعظم آن نقدی دریافت شده همچنین ۱۴۳ گرم مسکوکات اعم از طلا و نقره و بخشی هم عایق ایزوگام از طرف خیرین اهدا شده که در مجموع ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان جمع نذورات خیرین و متبرعین بوده است.

وی اضافه کرد: به منظور بازسازی ستون‌های ۱۶ گانه ۷۸ نیروی کار اعزام شده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا