مرکزی

پنجره سرداب مقدس امام زمان (عج) در مراحل پایانی ساخت

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک زمانی نژاد صبح امروز به اتفاق هیئت همراه از روند اجرایی ساخت پنجره سرداب مقدس امام زمان (عج) بازدید کرد و بیان داشت: ساخت این پنجره که افتخاری برای مردم متدین استان است در مرحله پایانی قرار دارد.

وی افزود: در فرایند ساخت این پنجره هنرهای مختلف از جمله درودگری، خمکاری، قلم‌زنی، منبت‌کاری، خاتم‌کاری، ریخته‌گری گوی و ماسوره، ماشین‌کاری، آبکاری نقره و طلا، خطاطی و مینا کاری جلوه گر با ابعاد ۳ متر ارتفاع و ۲.۵ متر عرض هر پنجره شده است.

مدیر پروژه های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی ابراز امیدواری کرد: انتظار می‌رود ان‌شاءالله تا پایان آذر ماه جاری پنجره قسمت زنانه تکمیل شده و در ایام فاطمیه با بدرقه مردم ولایت‌مدار استان، به منظور نصب به سامرا ارسال شود.

زمانی نژاد بیان کرد: پروژه ساخت دو پنجره سرداب مقدس امام زمان(عج) به استان و با محوریت شهرستان زرندیه واگذار و البته مدتی با توجه به شیوع کرونا کار با تعطیلی مواجه شده بود.

وی اضافه کرد: پنجره‌های قبلی سرداب که سازه چوبی بودند به علت فرسودگی بازسازی و تا حد امکان ترمیم شده بودند در جای خود باقی می‌مانند و این دو سرداب با فاصله مشخص در محل جدید نصب می‌شوند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا