اصفهان

«پنجم تا پنجم» روایت زندگی دانشجوی پزشکی شهید حمید توحیدی

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، همزمان با هفته پژوهش در اجلاسیه جشنواره جهادگران علمی- پژوهشی استان در محل دانشگاه علوم‌پزشکی اصفهان، با حضور فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان، رئیس سازمان بسیج علمی کشور، معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان و رئیس دانشگاه اصفهان از کتاب «پنجم تا پنجم » رونمایی و از والدین شهید تجلیل شد.

سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج)، در این نشست اظهار کرد: هر حکومتی و نظامی که بخواهد شکل گیرد سه پارامتر شامل مردم، جغرافیا و حکومت را نیاز دارد تا بتواند چهارچوبش را اداره کند؛ دوام، قوام و اداره این حکومت به دو پارامتر بستگی دارد.

وی تصریح کرد: یکی از این دو پارامتر علم است که اگر علم در کنار سه پارامتر قبلی قرار بگیرد می تواند دامنه توسعه، ادامه حکومت و برقراری نظام را همیشه و دائم برقرار کند.

فدا افزود: غربی‌ها سعی می‌کنند با توسعه و پیشرفت علمی همه دنیا را در سیطره خود قرار دهند و شرایطی ایجاد کنند که این سیطره ادامه داشته و تمام کشورهای دنیا در زمینه پیشرفت علم وابسته به آن‌ها باشند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان بیان کرد: چند سالی است که مقام معظم رهبری به توسعه و رشد علمی ما در کنار روند رو به افزایش و اینکه سرعت بیشتری داشته باشد، تاکید دارند تا ما با پیشرفت علم از لحاظ نیاز و وابستگی به دیگر کشورهای غربی دنیا بی‌نیاز شویم و در راستای قطع وابستگی خودمان قدم برداریم.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌ها اینگونه مراسم‌ها است، گفت: باید از ظرفیت‌ها استفاده کرد، باید به ظرفیت‌هایی که در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود توجه و استفاده کرد، همچنین باید شرایطی را ایجاد کرد که افراد بتوانند با کمترین مشکل و دغدغه اختراعات، پیشرفت‌ها و مقالات خودشان را به راحتی ارائه کنند، چیزی که امروز وجود ندارد.

فدا افزود: امروز شرایطی ایجاد شده که همه دنیا دنبال مخترع و افراد نخبه هستند تا ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی خودشان را تقویت کنند ولی ما شرایطی را فراهم کردیم که افراد نخبه و دانشمند به دنبال کسی می‌روند تا از آن‌ها حمایت کند، مکان در اختیارشان قرار دهد یا ظرفیتی ایجاد شود که این پیشرفت علمی خودشان را در اختیار دیگران قرار دهند چراکه امکان برایشان فراهم نیست.

 

«پنجم تا پنجم» روایتگر زندگی و خاطرات شهید حمید توحیدی، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است. شهید توحیدی متولد خوانسار، جوان بااستعداد و نخبه‌ای که با رتبه ۳۳ کنکور در دانشگاه پذیرفته شد و اسفند ۶۵ در سن ۱۷ سالگی در عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فراز و فرودهای زندگی کوتاه این شهید در قالب کتاب خاطرات می‌تواند برای هر خواننده‌ای جذاب باشد. این کتاب به نویسندگی زینب عطایی و به همت انتشارات ستارگان درخشان آماده و به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/۳۶۴۹/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا