آذربایجان غربی

پنج روز از زلزله شدید خوی گذشت / دستگاه‌های دولتی چه کرده‌اند؟

پنج روز از زلزله شدید خوی گذشت / دستگاه‌های دولتی چه کرده‌اند؟

به گزارش برگزیده های ایران آذربایجان‌غربی، با گذشت پنجمین روز از زلزله آمار واحدهای مسکونی خسارت دیده بیش از ۹ هزار واحد اعلام شد.

توزیع ۲۳هزار چادر در بین زلزله‌زدگان

معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: بیش از ۵۰ اردوگاه با تمامی امکانات و با ظرفیت حدود ۹۰ هزار نفر برای اسکان اضطراری ایجاد شده و تاکنون بیش از ۲۳ هزار چادر در مناطق زلزله زده توزیع شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی به تامین مواد غذایی توسط هلال احمر و نهادهای مختلف نیز اشاره کرده و افزود: ۲۵ هزار بسته غذایی توسط هلال احمر در ۷۲ ساعت گذشته توزیع شده و ۵۰ هزار پرس غذا نیز به صورت روزانه توسط موکب داران پخش می شود.

معتمدیان همچنین بر گسترش خدمات رسانی و اهمیت بازسازی و نوسازی اماکن تخریب شده اشاره کرده و گفت: ۱۳۰ تیم کارشناس بنیاد مسکن به مناطق روستایی و شهری اعزام شده اند و براساس ارزیابی ها از ۱۲۲۴۵ واحد مسکونی، ۹۲۵۰ واحد خسارت دیدن که ۷۵۰۰ واحد تعمیری و ۱۷۵۰ واحد نیز تخریب کامل شده اند.

کاهش روزانه ۷۰۰ هزار مترمکعب مصرف گاز در خوی

رئیس واحد اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان‌غربی از کاهش ۷۰۰ هزار مترمکعبی مصرف گاز در مناطق زلزله‌زده خوی خبر داد.

علی محمودی اظهار کرد: پیش از زلزله اخیر خوی، روزانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب گاز در این شهرستان به مصرف می‌رسید اما پس از زلزله این میزان ۷۰۰ هزار مترمکعب کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بعد از زلزله روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز در خوی مصرف می‌شود، افزود: برغم آن‌که بخشی از مردم خوی این شهر را ترک کرده‌اند، مصرف فعلی از سوی مردم باقی مانده در شهرستان و همچنین صنایع آن است.

رئیس واحد اندازه‌گیری و توزیع شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه مصرف صنایع خوی شامل نیروگاه برق این شهرستان نیست، خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل سرما نیروگاه خوی در محدودیت مصرف گاز است.

۹۲۵۰ واحد مسکونی آسیب دیده است

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن اظهار کرد: آواربرداری ساختمان‌هایی که تحت تاثیر زمین لرزه ۵.۹ ریشتری خوی در آذربایجان‌غربی قرار گرفتند که علاوه بر همکاران ما در بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی، چهار استان دیگر شامل آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان هم با ماشین‌آلات و نیروی انسانی در محل حادثه حاضر شده و به کمک زلزله‌زدگان آمده‌اند.

وی افزود: طبق آخرین آمار بنیاد مسکن در جریان زمین‌لرزه خوی ۱۷۵۰ واحد مسکونی احداثی و ۷۵۰۰ واحد تعمیری داریم که جمع واحدهای دچار خسارت به ۹۲۵۰ مورد رسیده است.

رییس بنیاد مسکن درباره زمان پرداخت تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی گفت: آن‌چه برعهده ما قرار داشت بحث آواربرداری و ارایه آمار از میزان خسارات بود. گزارشات مربوطه را به مسئولان دولتی ارایه کردیم. تصور می‌کنم در جلسه یکشنبه هفته آینده هیات دولت میزان وام و کمک بلاعوض واحدهایی که تحت تاثیر زلزله خوی قرار گرفته‌اند به تصویب برسد.

بازدید میدانی مدیرعامل شرکت توانیر از وضعیت برق رسانی به مناطق زلزله زده خوی

مدیرعامل شرکت توانیر با همراهی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی ضمن حضور در مناطق زلزله زده شهرستان خوی از نزدیک در جریان خدمات رسانی و تامین برق مورد نیاز مردم این مناطق قرار گرفت.
بنا به اعلام شرکت توزیع برق آذربایجان‌غربی، تاکنون تعداد بیش از ۴ هزار چادر از کمپ‌های متمرکز برپا شده در این مناطق برق‌دار شده‌اند.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا