آذربایجان شرقی

پهن شدن سفره‌ دل ابرهای زمستانی بر آسمان آذربایجان

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، از ساعات اولیه امروز در سومین روز از زمستان ۱۴۰۰ بارش برف زمستانی باعث شد آذربایجان‌شرقی به ویژه شهر تبریز یکپارچه سفید پوش شد.

امروز بار دیگر مردم تبریز رأفت و رحمت خداوند متعال را دیدند و با وجود کاهش دما در تبریز در اوج خوشحالی و شادمانی قرار گرفتند به‌طوریکه برخی از شهروندان با نظاره و لبخند به خاطر بارش برف و برخی دیگر با بیرون رفتن از منزل و قدم زدن زیر بارش برف سنگین تبریز در سال ۱۴۰۰ خدا را به خاطر این نعمت سپاس می‌گویند.

براساس این گزارش، سطح خیابان‌ها به‌شدت لغزنده بود و برخی ماشین‌ها از حرکت بازمانده و برخی دیگر بر اثر لغزندگی جاده از مسیر منحرف می‌شوند.

پلیس‌ راه‌ فرماندهی‌ آذربایجان‌‌شرقی‌ نیز در اطلاعیه‌‌ای‌ از هموطنان‌ خواست‌ از مسافرت‌های‌ غیرضروری‌ اجتناب‌ کنند و در صورت‌ اضطرار با همراه‌ داشتن‌ البسه‌ گرم‌ و آذوقه‌ کافی‌ وسیله‌ نقلیه‌ خود را به‌ زنجیر چرخ‌ مجهز کنند.

راه‌های اصلی و فرعی آذربایجان‌شرقی با وجود بارش سنگین برف باز است

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش برف و کولاک شدید در برخی گردنه‌های استان، گفت: با تلاش راهداران تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

غلامرضا رسول‌زاده با بیان اینکه بارش برف از دیشب در تمامی شهرستان‌های استان شروع شده است، افزود: آزادراه تبریز – زنجان نیز باز بوده ولی با توجه به بروز کولاک در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی استان و لغزندگی آنها، تردد در این مسیرها بدون زنجیر چرخ موجب ایجاد راهبندان می‌شود، بنابراین رانندگان برای تردد در این مسیرها حتما خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

وی اظهار داشت: جاده‌های تبریز به اهر، مرند، شبستر و بستان‌آباد میزان بارش زیاد بوده و ارتفاع برف در آنها به بیش از ۲۰ سانتی‌متر می‌رسد.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، متذکر شد: هم اکنون ۵۰ گروه راهداری با همراه امکانات و تجهیزات در سطح جاده‌های استان مشغول برف‌روبی، نمک‌پاشی و ارائه‌ خدمات به کاربران جاده‌ای و مسافران هستند.

رسول‌زاده، ادامه داد: شامگاه پنجشنبه بر اثر بارش سنگین برف راه ارتباطی حدود ۱۷۰ روستای هشترود و چاراویماق بسته شده بود که با تلاش راهداران، راه ۱۵۰ روستا بازگشایی شد ولی به علت بارش برف و کولاک مجددا راه ارتباطی تعدادی از آنها بسته شد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا