اخبار روز

پوتین برنامه‌ای برای دیدار با گروسی ندارد

پوتین برنامه‌ای برای دیدار با گروسی ندارد

به گزارش از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف در پاسخ به سوالی درباره زمان دیدار پوتین و گروسی اظهار داشت : در حال حاضر رییس جمهور هیچ برنامه‌ای را برای تماس‌های خود در این زمینه ندارد. هم دیپلمات‌ها و هم شرکت ملی هسته‌ای روسیه (روس‌اتم) و دیگر آژانس‌های مرتبط به تعامل و ارتباط خود با گروسی ادامه می‌دهند.

صبح امروز رافائل گروسی گفته بود که در روزها و هفته‌های آینده به رایزنی‌های فشرده خود با روسیه و اوکراین در مورد حفاظت فیزیکی و هسته‌ای از نیروگاه هسته‌ای «زاپوروژی» در اوکراین ادامه خواهد داد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم امروز(جمعه ۳۰ دی‌ماه) اعلام کرد که وضعیت نیروگاه‌ های هسته‌ای «خملنیتسکی» و دیگر نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین را که کارشناسان آژانس پیشتر در آنجا مستقر شده‌اند را رصد خواهد کرد.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در ماه دسامبر گفته بود که کی‌یف بدنبال ایجاد خطر یک فاجعه اتمی با ادامه گلوله‌باران عمدی نیروگاه «زاپوروژی» است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم بارها بر ضرورت ایجاد یک منطقه امن در نزدیکی تاسیسات هسته‌ای اوکراین تاکید کرده است.

نیروگاه هسته‌ای زاپوروژی که در ساحل سمت چپ رودخانه دنیپر قرار دارد، بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا از نظر تعداد واحد و خروجی است. این منطقه در حال حاضر تحت کنترل نیروهای روسیه است. روسیه و اوکراین یکدیگر را مسئول گلوله‌باران این نیروگاه می‌دانند.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا