Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
پوتین: عملیات ویژه نظامی طبق نقشه پیش می‌رود - خبرگزاری برگزیده های ایران
اخبار روز

پوتین: عملیات ویژه نظامی طبق نقشه پیش می‌رود

پوتین: عملیات ویژه نظامی طبق نقشه پیش می‌رود

به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه طی مصاحبه‌ای با برنامه تلویزیونی “مسکو.کرملین.پوتین” عنوان داشت: پویایی این عملیات ویژه مثبت است. همه چیز طبق نقشه و برنامه وزارت دفاع و ستاد ارتش کل روسیه پیش می‌رود و من امیدوارم که نیروهای روسی باری دیگر با نتایج کارهای خود ما را خشنود خواهند ساخت.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه ظهر روز جمعه اعلام کرد که کنترل شهر سولدار در منطقه دونتسک اوکراین را “به طور کامل” به دست گرفته‌اند. وی افزود: با تسلط بر این شهر، مسیرهای تدارکاتی نیروهای اوکراینی در شهر باخموت در جنوب غربی قطع شده و نیروهای مسلح اوکراین در این منطقه نیز تحت محاصره قرار می‌گیرند.

این سخنگوی وزارت دفاع با اشاره به اینکه نیروی هوایی روسیه سه فروند هواپیمای جنگی و یک فروند هلیکوپتر را نیز در جریان عملیات سولدار سرنگون کردند، گفت: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه همچنین ۹ راکت شلیک شده از سوی اوکراین را منهدم کردند.

شهر سولدار که در ماه‌های اخیر مرکز درگیری‌های اوکراین و ارتش روسیه در منطقه بود، به شهر باخموت در منطقه دونتسک در شرق اوکراین متصل است. این شهر در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی باخموت، در تقاطع بزرگراه‌ها و راه آهن‌های منتهی به کراماتورسک، اسلاویانسک و سورسک قرار دارد. سولدار از نظر اقتصادی نیز به دلیل بهره‌مندی از برخی معادن از جمله بزرگترین معدن نمک در اروپای مرکزی و شرقی دارای اهمیت است.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا