اخبار روز

پوتین و پاشینیان صحبت کردند/ شاید اسد به روسیه برود

پوتین و پاشینیان صحبت کردند/ شاید اسد به روسیه برود

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کرملین در بیانیه خود آورده است: به ابتکار عمل دولت ارمنستان، پوتین، رئیس جمهوری روسیه و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان گفت‌وگوی تلفنی داشتند. دورنمای تحقق تمامی توافق‌های مذکور بین سه کشور در سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ مورد بحث قرار گرفت. درضمن، پوتین بر ضرورت حل تمامی مسائل موجود با یک روش و منش سازنده تاکید کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گفت، مسکو قرار است اطلاعاتی درباره سفر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به مسکو ارائه کند. ما در زمان مقرر این کار را انجام می‌دهیم.

وی درباره اینکه پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان قصد دارد به مسکو بیاید، گفت: باید منتظر بیانیه‌ای رسمی از سوی واتیکان در این باره باشیم.

پسکوف همچنین به خبرنگاران گفت: ما نمی‌دانیم که آیا پاپ می‌خواهد به روسیه بیاید یا خیر. به همین دلیل نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم.

این مقام مسئول روسی همچنین درباره همکاری نفتی بین مسکو و هند نیز گفت: روسیه همکاری‌های نفتی خود با هند را بر اساس قرارداد با طرف‌های مذکور برقرار می‌کند نه بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای.

اخیرا رسانه‌ها گزارش دادند که هند به سقف قیمتی ۶۰ دلار در هر بشکه نفت روسیه پایبند خواهد بود.

سخنگوی کرملین ادامه داد: مسکو چیزی درباره احتمال سفر شی جینپینگ،‌ رئیس جهمهوری چین به روسیه در روزهای آتی نمی‌گوید.

اوایل امروز رویترز گزارش کرد که رئیس جمهوری چین سفری رسمی به روسیه در روزهای آتی خواهد داشت.

پسکوف خاطرنشان کرد: من چیزی درباره این مساله نمی‌گویم. بر اساس قوانین، سفر مقام‌های خارجی بر اساس توافق دو جانبه صورت می‌گیرد. وقتی این آمادگی بود، اطلاع رسانی می‌کنیم.

این مقام مسئول در کرملین ادامه داد: سفر پوتین به هند برای شرکت در نشست گروه ۲۰ را نمی‌توان رد کرد و روسیه به حضور کامل خود در این نهاد ادامه می‌دهد اما تصمیم درباره سفر پوتین به هند هنوز گرفته نشده است.

روز یکشنبه، روزنامه ایندیپندنت گزارش کرد پوتین ممکن است در نشست گروه ۲۰ که سپتامبر ۲۰۲۳ در هند برگزار می‌شود، شرکت کند.

سخنگوی کرملین همچنین ادامه داد: گروه ۷ بازتابی از دورنمای اقتصادی در جهان نیست بلکه بازتابی است از وضعیت اقتصادی.

این مقام مسئول روسی گفت: اقتصاد جهان تا محدود شدن به کشورهای عضو گروه هفت فاصله زیادی دارد. به همین دلیل است که روسیه معتقد است که این روند، منعکس کننده آرزوهای اقتصادی جهان نیست. در این مورد، عضویت گسترده‌تر گروه ۲۰ وضعیت واقعی امور را به شکلی بسیار کاملتر منعکس می‌کند و این چیزی است که ما توسط آن هدایت می‌شویم.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا