کرمان

پورابراهیمی: چند هزار ردیف بودجه‌ بی‌خاصیت در توافق با دولت حذف می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی ظهر امروز در دویست و سی و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان با حضور حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار داشت: با جریان فرهنگی جدیدی بعد از شهادت سردار سلیمانی در کشور مواجه هستیم و شهادت حاج‌قاسم خون تازه‌ای در موضوعات فرهنگ عمومی کشور و فرهنگ مقاومت دمید.

وی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه اگر می‌خواهید بدانید، انقلاب زنده است یا خیر به این حرکت بعد از شهادت سردار سلیمانی نگاه کنید، ابراز کرد: کرمان، خاستگاه این فرهنگ است و ما افتخار می‌کنیم حاج قاسم عزیز ما اهل استان کرمان است و ما به عنوان بسیجیان دوران دفاع مقدس در کنار این سردار عزیزمان حضور داشتیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌دلایل مختلف در دو سال گذشته مجموعه اقداماتی که باید انجام می‌شد، اتفاق نیفتاد و از  این ظرفیت بزرگ فرهنگی که تعلق به جهان اسلام و آزادی خواهان در جهان است هنوز آن‌طور که شایسته است استفاده نکرده‌ایم.

پورابراهیمی عنوان کرد: اعتقادمان این است کرمان پایتخت مقاومت اسلامی است و این مهم باید در حوزه شورای فرهنگ عمومی ضبط و ثبت شود و شورای کرمان هم این طرح را به شورای کشور و شورای انقلاب فرهنگی ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه باید کرمان را به‌عنوان پایگاه مقاومت اسلامی تبیین کنیم؛ اضافه کرد: حیات سردار سلیمانی و شهادتش و پس از شهادت وی هم برای انقلاب و رهبری مفید بود و انتظار ما این است که انتخاب کرمان به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی به‌صورت جزو مصوبات شورای فرهنگ عمومی باشد.

پورابراهیمی ادامه داد: دانشگاه، حوزه علمیه و آموزش و پرورش کرمان می‌توانند منشا اقدامات فرهنگ مقاومت شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تغییرات قابل توجهی در اصلاح ساختار اقتصادی به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و دولت قرار است بودجه ۱۴۰۱ را بر اساس قانون ارائه کند.

پورابراهیمی تصریح کرد: یکی از محورها در توافق ما با دولت، حذف چند هزار ردیف بودجه‌ است که خاصیتی ندارند و برنامه‌محور بودن یکی از ویژگی‌هاست.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ق/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا