گیلان

پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا یکی از مزیت‌های دولت کنونی نسبت به گذشته است

ابراهیم نجفی اسپیلی نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی چند ماه اخیر، اظهار کرد: یکی از پرکارترین وزارتخانه‌های دولت سیزدهم که همگام با دیگر دستگاه‌ها و نهاد ها در کنار مردم بوده و نقش حیاتی در مدیریت بیماری کرونا داشته، وزارت بهداشت بوده است.

وی با اشاره به شیوع افسارگسیخته و مرگ‌ومیر بالای بیماران کرونا در کشور، پیش از آغاز به کار رسمی دولت سیزدهم، افزود: متأسفانه به سبب گره زدن سلامت مردم به موضوعات غیرواقعی ازجمله مذاکرات، دولت پیشین واکسینه کردن مردم را جدی نگرفت و ما شاهد مرگ‌ومیر روزانه ایرانیان تا حدود ۷۰۰ نفر بودیم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با بیان اینکه قبلاً مردم در صف‌های طولانی دریافت واکسن بودند و اعتراضات عمومی در این رابطه بسیار زیاد بود، گفت: خوشبختانه با اقدام به‌موقع و انقلابی مجموعه دولت به‌ویژه وزارت بهداشت اکنون نظام سلامت در پی مردم هست تا نسبت به واکسینه کردن آن‌ها اقدام کند و این پوشش حداکثری واکسیناسیون عمومی مردم علیه کرونا یک مزیت نسبی دولت کنونی در مقایسه با دیگر دولت‌های پیشین است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشتازی گیلان در واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در کشور، بیان کرد: علیرغم ضعف‌های زیرساختی در استان به‌ویژه در بخش بهداشت و درمان این استان توانست با کار جهادی مدافعان سلامت، سپاه و بسیج، هلال‌احمر و دیگر گروه‌های مشارکت‌کننده در پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا حائز رتبه نخست کشور و مورد تجلیل وزیر بهداشت قرار بگیرد.

نجفی با اشاره به رشد شاخص‌های سلامت در گیلان نسبت به سال‌های گذشته، گفت: تغییر رویکرد، تلاش مضاعف و کار جهادی مجموعه وزارت بهداشت به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان محسوس بوده و باید این رویه مضافاً در استان دنبال شود.

وی با بیان اینکه امروزه کمبود پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی ازجمله نیازمندی‌های عرصه بهداشت و درمان است، تصریح کرد: گرچه اخیراً تأمین و توزیع پزشکان متخصص و تجهیزات پزشکی و سرمایه‌ای با در نظر گرفتن اولویت‌ها به مناطق کم برخوردار صورت گرفته اما لازم است این ظرفیت‌ها باپشتکار بیشتر در کل استان به‌ویژه شهرستان آستانه‌اشرفیه افزایش یابد.

انتهای پیام/۳۳۸۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا