سلامت

پوشش واکسیناسیون دُز اول کرونا برای اهالی میامی به ۸۷ درصد رسید

رضا چمن روز سه شنبه در گفت و گو با برگزیده های ایران افزود: اگر چه میزان پوشش واکسیناسیون در شهرستان میامی بالاتر از میانگین کشور است اما هنوز با سطح مطلوب که همان پوشش ۹۰ درصدی است فاصله زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه این دانشگاه در تامین واکسن، تجهیزات، امکانات، نیروی انسانی و زنجیره سرما هیچ کمبودی ندارد، ابراز داشت: مردم باید با مراجعه حداکثری برای دریافت واکسن مراجعه کنند تا ایمنی نسبی در جامعه ایجاد شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه شهرستان میامی هم اکنون در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد، اظهار داشت: نگرانی های جدی با توجه به روند افزایشی موارد سرپایی و بستری به مانند شاهرود در میامی وجود دارد و در صورت استمرار آن در روزهای آینده شاهد زرد و یا نارنجی شدن وضعیت کرونایی میامی خواهیم بود.

چمن ادامه داد: مردم، اداره ها و نهادها با رعایت هر چه بیشتر شیوه نامه های بهداشتی از روند صعودی شدن کرونا جلوگیری کنند تا شاهد تغییر رنگ کرونایی در این شهرستان نباشیم.

به گفته وی، روند افزایشی موارد ابتلا در میامی و همچنین قرمز شدن مناطق همجوار از جمله شاهرود و سبزوار خطر جدی برای مردم این شهرستان است.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند. 

به گزارش برگزیده های ایران و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز(دوشنبه) تا امروز سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۱۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یکهزار و ۳۴۴ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۵۹۹ نفر رسید.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۶ هزار و ۶۱۶ نفر رسید.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا