کرمان

پویش «نذر قربانی»؛ ارسال ۱۸ تن گوشت به مناطق زلزله‌زده خوزستان و هرمزگان

به گزارش برگزیده های ایران از کرمان، به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان و همزمان با ایام ماه ربیع‌الثانی پویش نذر قربانی توزیع نمادین ۱۸ تن گوشت گرم و ارسال به مناطق زلزله‌زده خوزستان و هرمزگان پیش از ظهر امروز در گلزار شهدای کرمان برگزار شد.

علی حسین‌پور معاون موسسه حضرت خدیجه (س) قم در حاشیه این برنامه اظهار داشت: برنامه قربانی اول ماه قمری حدود دو سال و نیم است که به همت خیران برنامه تلویزیونی سمت خدا و این موسسه انجام و به همت کانون‌های مساجد در سراسر کشور بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: در دو ماه اخیر در مناطق زلزله‌زده خوزستان و اندیکا حدود ۵ تا ۶ هزار خانوار آسب دیدند و در هرمزگان نیز در منطقه فین مردم دچار مشکل شدند که در برنامه‌ای مقرر شد این پارت از قربانی به این دو مکان زلزله‌زده هرمزگان و خوزستان اختصاص پیدا کند.

حسین‌پور در بیان دلیل حضور در گلزار شهدای کرمان و ارسال قربانی‌ها از این مکان افزود: تمام هم و غم سردار دل‌ها این بود که به نیازندان کمک کند و ایشان جمله معروفی داشت که الان دفاع از حرم همین کمک به مردم سیل‌زده خوزستان است و بر همین اساس تصمیم گرفته شد اذنی از سردار بگیریم از این مکان قربانی‌ها به مناطق مد نظر ارسال شود.

وی با بیان اینکه ۱۸ تن گوشت گوسفند در این مرحله از قربانی به صورت بسته‌های یک و نیم و دو کیلویی بسته‌بندی شده که به مناطق اعزام می‌شود، افزود: این برنامه از سال ۹۸ شروع شده است و تاکنون ۶۰۰ هزار خانوار از این بسته‌ها برخوردار شدند که ارزش ریالی آن حدود ۱۲۶ میلیارد تومان بوده است.

معاون موسسه حضرت خدیجه (س) قم با بیان اینکه قربانی توسط خیران به نیت سلامتی امام زمان (عج) و سلامتی خانواده و نیت کمک به نیازمندان کمک می‌شود و این قربانی‌ها به نیت خود خیران به دست نیازمندان می‌رسد، اظهار کرد: هر ماه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار رأس گوسفند قربانی می‌کنیم.

حسین‌پور با اشاره به اینکه کار اصلی موسسه حضرت خدیجه  (س) در سال‌های قبل از کرونا زیارت اولی‌های مشهد، قم و کربلا بوده است، گفت: حدود ۹ هزار زائر اولی به کربلا، ۵۵ هزار زائر اولی به مشهد و ۹۰ هزار زائر اولی به قم محقق شد و با آمدن کرونا تقریبا این زیارت اولی‌ها تعطیل شد و آنجا بود که کار قربانی کلید زده شد.

وی با بیان اینکه موسسه حضرت خدیجه (س) قم از سال ۹۴ با هدف زیارت اولی‌ها شکل گرفته است و الان هم کار فرزندان غدیر و توزیع گوشت قربانی را دارد، خاطرنشان کرد: طرح فرزندان غدیر هم سال ۹۹ در ایام عید غدیر در حمایت از زوج‌های نابارور در سراسر کشور آغاز شد و سامانه ثبت‌نام با تبلیغات در برنامه سمت خدا شروع و طی ۲۴ ساعت ۴۴ هزار زوج شرکت کردند که توان حمایت از اینها کار سختی بود و در نهایت ۵ هزار و ۶۵۰ خانواده برای حمایت از فیلتر نهایی انتخاب شدند که از آنها حمایت کردیم و ۲۰۰ فرزند تاکنون متولد شده و ۳۰۰ خانم باردار هم انشاءالله فرزندشان متولد می‌شود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا