سیاسی

پیامک حاشیه ساز به نقل از آقای وزیر /تصمیم مهم مجلس درباره بنزین /قالیباف وعده تامین معلم را داد /حواشی صحن مجلس

پیامک حاشیه ساز به نقل از آقای وزیر /تصمیم مهم مجلس درباره بنزین /قالیباف وعده تامین معلم را داد /حواشی صحن مجلس

به گزارش خبرگزاری برگزیده، امروز نهمین روز بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن مجلس شورای اسلامی بود. در این جلسه محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطاری درباره کمبود معلم و پیامک حاشیه ساز به نقل از آقای وزیر وعده هایی داد. همچنین وی در بخش دیگری از جلسه صحن علنی مجلس بر لزوم اتخاذ تدابیری درباره نحوه مصرف سوخت تاکید کرد.

قالیباف: باید جلوی مصرف بد بنزین را بگیریم

بنا به روایت ایسنا؛ محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در زمان بررسی فصل مربوط به انرژی و جدول تعیین اهداف کمی سنجه‌های عملی کردی انرژی در حوزه‌های نفت و گاز اظهار کرد: ما در این جدول پیش‌بینی کردیم که تولید بنزین به ۱۲۹ میلیون لیتر در روز برسد، حال این‌که هم‌اکنون مصرف روزانه ما ۱۳۷ میلیون لیتر در روز است یعنی طبق این جدول تولید بنزین کمتر از مصرف روزانه به شمار می‌آید.

جرم انگاری لایحه حجاب و عفاف برای قمه کش ها و دزدها /مدافع لایحه: دختر نوجوان ما اصلا نمی داند دارد مرتکب جرم می شود

وی ادامه داد: ما باید در مجلس شورای اسلامی تدبیری برای بهینه سازی نحوه مصرف سوخت داشته باشیم، همین الان هم رشد پنج تا شش درصدی در مصرف داریم به طوری که حتی ۲.۵ برابر کشورهای صنعتی بنزین مصرف می‌کنیم، چاره کار آن است که جلوی مصرف بد را بگیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت که باید به تمامی نکات در فصل انرژی توجه شود، در حال حاضر مصرف بنزین بیشتر از تولید است.

وعده جدید مجلس درباره کمبود معلم

ایسنا نیز گزارش داد؛ روح‌الله نجابت در جلسه علنی امروز مجلس در اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی بیان کرد: دولت موظف است وسائل آموزش و پرورش رایگان را برای همه اقشار جامعه فراهم کند. اکنون از جای جای حوزه‌های انتخابیه کشور اعلام می‌شود که برخی از مدارس معلم ندارد، البته این طبیعی است که ظرف ۱۰ روز ابتدایی مشکلاتی در تامین معلم وجود داشته باشد که حل خواهد شد.

وی در ادامه مدعی شد: روز گذشته پیامکی به نقل از وزیر آموزش و پرورش برای تمام نمایندگان ارسال شد که ایشان اعلام کردند هیچ کلاس درسی بدون معلم در کشور نیست. این مناسب نیست که وزیر اطلاع ندارد در برخی از مدارس معلم نداریم. انتظار می‌رود کمیسیون آموزش و رئیس مجلس شورای اسلامی این مطالبه را به وزیر انتقال دهد تا مشکل موجود در مدارس مختلف حل شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به اخطار نجابت بیان کرد: بحث آموزش و پرورش دغدغه دولت و مجلس شورای اسلامی است روز گذشته جلسه‌ای برگزار شد حتما در آغاز سال تحصیلی مشکلاتی در تامین معلم وجود دارد اما با اتفاقی که روز گذشته در جلسه رخ داد ان شاءالله به سرعت مشکل تامین معلم حل می‌شود. با جلسه دیروز چند ده هزار معلم مشکلاشان حل شده و کار به سرعت پیش خواهد رفت.

۲۷۲۱۸

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا