کهگیلویه و بویراحمد

پیام روشن رئیس‌جمهور به استان‌ها با معرفی حمید سجادی/ابهام در معرفی مدیر ورزش کهگیلویه و بویراحمد به چه دلیل؟

به گزارش برگزیده های ایران از یاسوج؛ چند ماهی از تشکیل دولت آیت‌الله رئیسی و شروع به کار دولت سیزدهم می‌گذرد اما هنوز کمترین تغییرات مدیریتی در استان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفته است.

با نگاهی گذرا به مدت مشابه هشت سال قبل در استان در خواهیم یافت که در این دوره نسبت به بازه زمانی مشابه دولت روحانی زمان زیادی از دست رفته و به تبع دود آن به چشم مردم استان خواهد رفت.

از آن جهت مردم ضرر خواهند کرد که مدیران فعلی و گماشتگان دولت حسن روحانی به قولی دل و دماغی برای کار کردن و رفع مشکلات مردم ندارند که البته با چشم سر می‌توان در کوچه و بازار و حتی از عملکرد نانوایی و بقال سر محله نیز به چنین اوضاعی در استان پی برد.

بی‌شک یکی از عرصه های بسیار مهم در استان حوزه ورزش است که هنوز برای آن چاره‌ای اندیشیده نشده و آنگونه که پیداست دوره مدیریتی مسئولان دولت حسن روحانی در استان با تمدید یک ساله به ۹ سال خواهد رسید؟!.

ورزش یکی از حوزه‌های مهم در توسعه و پیشرفت یک استان است از این باب که با تزریق روحیه نشاط در جامعه با ورزش می‌توان در سایر حوزه ها و عرصه‌ها شور و اشتیاق برای کار و تلاش ایجاد کرد همچنان که مردم ایران اکنون در اوج تحریم‌ها با موفقیت تیم ملی فوتبال و حضور عن قریب آن در جام‌جهانی سرزنده و شاداب تر از قبل هستند.

ورزش حوزه‌ای تخصصی و فراتر از مرزهای تنگ و تاریک و کور سیاسی و منطقه‌ای است بنابراین استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای چینش مدیریت در مجموعه ورزش دست باز دارد به این مفهوم که آقای احمدزاده می‌تواند به دور از هرگونه اظهار نظر سیاسی و قومی و منطقه‌ای از سوی سیاسیون و حتی نمایندگان بهترین و کاملترین و با سابقه‌ترین ورزشکار استان را که تجربه مدیریتی نیز دارد برای این عرصه در نظر گیرد.

همان گونه که آیت الله رئیسی در دولت فعلی با سنت شکنی و حفظ حرمت ورزشکاران دست به اقدامی متفاوت از سایر روسای جمهور و دولت ها زد و حمید سجادی قهرمان ملی کشور را به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی و انتخاب کرد.

آقای احمدزاده استاندار و آقایان نماینده قطعاً آگاهند که رئیس جمهور با این اقدام خود یعنی گماشتن یک پیشکسوت ورزشی و قهرمان ملی در راس مدیریت ورزش پیامی برای همه استان‌های کشور داشته که آنها نیز چنین اقدامی را در مجموعه ورزش خود انجام دهند.

آن گونه که در اداره کل ورزش و جوانان گزینه‌های با وزن و قابل اعتنای موجود را بررسی کرده‌ایم درخواهیم یافت که اکنون قهرمان ملی که در عرصه مدیریتی نیز سابقه داشته در مجموعه ورزشی استان وجود دارد و با بودن چنین گزینه یا گزینه‌هایی معلوم نیست که چرا می بایست در رفع بلاتکلیفی مدیریت ورزش استان درنگ کنند.

یقیناً دست استاندار در حوزه‌ای باز نیست که آن حوزه تخصصی نبوده و می‌توان گزینه‌های متعددی را حتی خارج از مجموعه برای مدیریت‌ها انتخاب کرد اما وقتی که گزینه قهرمان ملی پیشکسوت بین المللی و دارای تجربه مدیریتی و حتی کارمند ورزش استان در یک مجموعه تخصصی وجود دارد هر گونه تعلل در مشخص کردن مدیریت ورزش کهگیلویه و بویراحمد غیر قابل قبول و غیر قابل توجیه است.

در همین خصوص یکی از ملی‌پوشان سابق استان در رشته رزمی در گفت‌وگو با فارس با گلایه از تعلل در چینش مدیریت ورزش می‌گوید: خوشبختانه قهرمان ورزشی و با تجربه در استان کم نداریم در همین مجموعه ورزش و جوانان استان گزینه‌هایی با تجربه و تخصص وجود دارد اما دلیل این امر معلوم نیست که چرا تاکنون حداقل برای ورزش استان تصمیمی گرفته نشده است.

 ملی‌پوش سابق استان می‌گوید پیشنهاد به آقای استاندار این است که برای چینش مدیریت‌های عالی استانی با نمایندگان و جمعی از پیشکسوتان و موسفیدان همان حوزه از جمله ورزش جلسه برگزار کنند تا با خردجمعی به نتیجه لازم برسند وقتی در ورزش همه چیز آماده است چرا باید تعیین تکلیف نشود و البته دولت و کابینه فعلی به ناکارآمدی در چینش مدیریتی متهم شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا