قزوین

پیروزی بزرگِ سپاه هدیه‌ای به جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می شود، با اشاره به برخورد مقتدرانه سپاه با دزدی دریایی آمریکایی‌ها، آن را «پیروزی بزرگ» دانست و اظهار کرد: این پیروزی بزرگ، هدیه به جهان اسلام و مستضعفان عالم شد که در هفته مبارزه با استکبار جهانی صورت پذیرفت.

وی تصریح کرد: خدای متعال قول داده و فرموده اگر واقعا اهل استقامت هستید، نهراسید و عقب نشینی نکنید و در مقابل تهدید دشمن از پای درنیایید، چرا که ملائکه را به کمک شما می فرستم و این امداد غیبی از سوی خدا همواره در نتایج کارها دیده می شود چرا که اگر امدادهای الهی نباشد، این همه عزت و افتخارآفرینی تحقق نمی یابد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: این پیروزی تصویربرداری شد و فیلم آن را همه عالم دیدند که چگونه قایق های تندروی سپاه پاسداران در مقابل آن ناوهای جنگی که شبیه یک شهر و بسیار گول پیکر هستند، پیروز شدند و فرمان دادند و این فرمان بسیار نافذ بود و گردن آمریکایی ها در مقابل دستور پاسداران عزیز ما، می شکند و عقب نشینی می کنند.

امام جمعه قزوین افزود: برخی این ماجرا را با نگاه قرآنی و تحقق وعده های الهی می بینند اما برخی ها حرف های دیگری می زنند که مبتنی بر نگاه های الهی و دینی نیست. خداوند فرموده اگر اهل صبر و تقوا باشید، حیله و نیرنگ دشمنان هیچ زحمتی برای شما ایجاد نمی کند چرا که خداوند با اهل تقوا همراه است و آنها را نصرت و یاری می کند و این پیروزی را به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و عزیزان پاسدار تبریک عرض می کنیم.

این «پیروزی بزرگ»، تحقق وعده الهی است

وی با اشاره به روز ۱۳ آبان و هفته دانش آموز عنوان کرد: جا دارد از برنامه های ارزشمندی که برای روز دانش آموز، روز استکبار ستیزی و اظهار انزجار از جنایت های آمریکا، قدردانی کنم و الحمدالله برنامه های خوبی در استان اجرا شد و از جمله روز گذشته برنامه خوبی در مزار شهدای قزوین، اجرا شد.

آیت الله عابدینی با اشاره به روز فرهنگ عمومی، گفت: همه بخش های زندگی ما، از جمله خانواده، ازدواج و طلاق، نشان دهنده فرهنگ ما هستند و اگر جامعه ای آمار طلاقش بالا رفت، حال فرهنگ، تقوا و ایمانش خوب نیست و می باید اصلاح شود.

رهبر معظم انقلاب بر اعتلای فرهنگ عمومی با محور علما و روحانیون تاکید جدی دارند
خطیب جمعه قزوین اظهار کرد: دبیری اجرایی فرهنگ عمومی در هر استانی، بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که یکی از کارهای مهمشان رصد و اعتلای فرهنگ عمومی است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص فرهنگ عمومی می فرمایند، علما، امامان جمعه، خطیبان و مبلغان و جامعه روحانیت محترم و معظم باید برای ترویج فرهنگ صحیح اسلامی تلاش کنند، عده ای تحلیل کنند، عده ای آیات الهی بخوانند، عده ای کلمات معصومین را بیان کنند، جهت گیری عمده مطبوعات باید اصلاح فرهنگ عمومی باشد، سازمان هایی که مخصوص کار تبلیغی هستند مانند سازمان تبلیغات اسلامی و بخش هایی که تابع و در کنار آن هستند، در این جهت بکوشند و این بیانات را رهبر فرزانه انقلاب در سال ۷۹ بیان فرمودند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تبریک ایام ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به جهان تشیع و اسلام خیلی خدمت کرده است و جوانان و عزیزان ما درخصوص این شخصیت بزرگ تحقیق کنند تا راه آن مردم بزرگ الگویی برای جامعه ما قرار گیرد.

امام جمعه قزوین افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) درخصوص درستی عقایدشان از امام زمانشان سوال می کنند و ما نیز می باید درخصوص درستی اعتقادات خود تحقیق و بررسی کنیم تا مسیر درست را برویم و به بیراهه کشیده نشویم. حمد و سوره یکی از بخش های دین است و باید در تمام کارها و ابعاد زندگی تحقیق کنیم و مراقب باشیم تا به دیگران خسارت وارد نکنیم و همه شئونات زندگی باید با معیارهای دینی استوار باشد.

 از مجلس بخاطر تصویب طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» قدردانی می‌کنیم

وی تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی، طرح حمایت از خانواده و موضوع جوان شدن جمعیت، تصویب شد و این موضوع با این درجه اهمیت، در گذشته دیده نمی شد اما بحمدالله این موضوع دیده شد و به تصویب رسید و نماینده شهر ما خانم دکتر محمدبیگی بخاطر کمیسیونی که در آن فعالیت دارند، فعالیت تحسین برانگیزی در این اقدام داشتند.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: جوانی جمعیت، نشاط، کار و فعالیت را به همراه می آورد و ما باید تلاش برای جوانی جمعیت و جلوگیری از فاجعه پیری جمعیت را جدی بگیریم و این گام مهمی برای تحقق این هدف مهم است.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به سالروز شهادت سردار حسن تهرانی مقدم یادآور شد: آن شهید والامقام رفت اما هر روز نسل های جدید موشک هایی که آن شهید گرانقدر بنیانگذاری کرد، مملکت اسلامی را پشتیبانی می کند و خلیج همیشه برگزیده های ایران را امنیت می بخشد و آمریکایی ها را مرعوب می کند، شمارش معکوس افول آمریکایی ها را سرعت می بخشد و مردم فلسطین، غزه، لبنان و یمن خودشان به این فناوری دست یافتند.

وی افزود: امروز از هر جای جغرافیای جبهه مقاومت اسلامی بر سر آمریکایی ها و متحدانش و صهیونیست ها موشک خواهد بارید.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا