اخبار روز

پیش‌بینی وزیردفاع آمریکا از چگونگی پایان جنگ اوکراین

پیش‌بینی وزیردفاع آمریکا از چگونگی پایان جنگ اوکراین

 لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان گفت، حمایت ارائه شده به کی‌یف تا زمان بازپس‌گیری اراضی این کشور و تا زمانی که نیروهای اوکراینی در میدان بجنگند، ادامه خواهد داشت.

او در این مصاحبه اظهار کرد: ما به آموزش و تجهیز چندین گردان از پیاده نظام‌ها و نیروهای توپخانه‌ای می‌پردازیم و آنها قدرت نفوذ به سامانه‌های دفاعی روسیه را دارند و به نظرم آن یک وضعیت خارق العاده‌ای ایجاد خواهد کرد.

این اظهارات آستین همزمان با یک سالگی جنگ روسیه در اوکراین مطرح می‌شود که چندان پایان این جنگ نیز نزدیک به نظر نمی‌رسد. همچنین این اظهارات در پی سفر محرمانه و غیرمنتظره جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به کی‌یف مطرح شده؛ سفری که پیام واضحی به همتای روس او یعنی ولادیمیر پوتین داشت مبنی بر اینکه ائتلاف آمریکا و اوکراین همچنان قوی است.

آستین مجددا در این گفت‌وگو تاکید کرد، آمریکا همچنان به اوکراین برای مدتی طولانی‌تر متعهد خواهد ماند؛ چیزی که دیگر مقامات آمریکا از جمله بایدن نیز بر آن تاکید کرده‌اند.

این وزیر آمریکا اظهار کرد: تا زمانی که اوکراین عملیات انجام می‌دهد و برای بازپس گرفتن خاک خود تلاش می‌کند ما با آنها خواهیم بود. جامعه جهانی تا زمان پایان جنگ با اوکراین خواهد بود.

آمریکا و هم‌پیمانانش از ابتدای جنگ میلیاردها دلار برای تسلیحات و آموزش اوکراینی‌ها پرداخته‌اند. واشنگتن به تنهایی حدود ۲۹.۸ میلیارد دلار به کی‌یف اعطا کرده که شامل سیستم‌های موشک‌های پاتریوت، تانک‌های ام ۱ آبرامز می‌شود و این به رغم آن است که هر دو سیستم نیازمند توانمندی‌های آموزشی و حفاظتی نیز هستند. 

آستین اظهار کرد: این تجهیزات تفاوتی چشمگیر ایجاد خواهند کرد. به نظرم کارهایی که ما می‌کنیم و امکاناتی که ما به آنها ارائه می‌دهیم اوکراینی‌ها را قادر خواهد ساخت تغییری خارق العاده در میدان ایجاد کنند و مقاومت بیشتری داشته باشند. احتمالا خواهیم دید اوکراینی‌ها از این نبرد برای ایجاد فرصت‌هایی برای خود و بهره برداری از آن در آینده استفاده خواهند کرد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین احتمال داد، جنگ به نوعی با مذاکره خاتمه یابد. او گفت: آنچه برای اوکراینی‌ها مهم است این است که روسیه را از خاک خود بیرون کنند. به نظرم احتمالا این نقطه شروعشان باشد. اما من این مساله را به خود اوکراینی‌ها واگذار می‌کنم تا خودشان در این باره صحبت کنند.

این در حالی است که در ماه‌های اخیر احتمال انجام مذاکرات کم رنگ شده زیرا روسیه به هدف گیری زیرساخت‌ها و مراکز مسکونی ادامه داده است.

از سوی دیگر، آستین در تماس تلفنی با همتای اوکراینی، آلسکی رزنیکوف، بر پایبندی ثابت کشورش در حمایت از اوکراین تاکید کرد.

براساس بیانیه وزارت دفاع آمریکا، آستین گفت: با گذشت یک سال از جنگ فراگیر و غیرقابل توجیه روسیه از شجاعت و فداکاری‌های اوکراین تقدیر می‌کنم که جامعه جهانی را برای حمایت از تلاش‌هایش در پاسخ به جنگ روسیه همراه کرد.

در این تماس تلفنی، آستین همچنین از تلاش‌های مربوط به کمک امنیتی به اوکراین از جمله بسته کمک‌های امنیتی بالغ بر دو میلیارد دلاری که روز جمعه اعلام شد، صحبت کرد و رزنیکوف نیز از تحولات میدانی به آستین توضیحاتی ارائه کرد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا