اخبار روز

پیشتازی “کت‌چرمی” در فروش هفتگی سینما / “نگهبان شب” از “مصلحت” جلو زد

پیشتازی “کت‌چرمی” در فروش هفتگی سینما / “نگهبان شب” از “مصلحت” جلو زد

– اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری برگزیده های ایران، درحالی که از دیروز فعالیت سینماهای کشور بعد از دهه اول محرم ۱۴۰۲ دوباره آغاز شد که بررسی آمارهای ثبت‌شده در سامانه سمفا به‌عنوان مرجع رسمی میزان فروش سینماهای سراسر کشور نشان می‌دهد طی هفت روز اخیر مجموعاً ۵۸۹۰۴ نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خودشان در ۳۴۳۸ سانس بلیت تهیه کرده‌اند که رقمی معادل ۱۷ میلیارد و ۴۶۰ میلیون و ۲۹۰ هزار ریال به گیشه‌ها واریز کردند،
این درحالی است که اگر به میزان فروش فیلم‌های روی پرده در این دوره نیم‌نگاهی داشته باشیم می‌بینیم «کت‌چرمی» به‌کارگردانی حسین میرزامحمدی با فروش ۱۵۸۲۸ قطعه بلیت و ۹۴۱ سانس اکران در ۲۰۳ سالن، توانسته است به فروشی معادل ۵,۲۶۴,۰۰۵,۰۰۰  ریال دست یابد که پیشتازی آن را در جدول پرفروش‌ها تضمین کرده است.

فیلم , فیلم‌های سینمایی ایران , سینما , سینمای ایران , اخبار اکران ,

فیلم سینمایی «فسیل» به‌کارگردانی کریم امینی با فروش ۱۴۳۴۸ قطعه بلیت و ۶۱ سانس اکران در ۱۶ سالن به فروش ۲,۷۸۳,۹۰۰,۰۰۰ ریالی دست یافته و رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

نخستین روز نیم‌بهای سینما با ۱۹۴هزار نفر سپری شد / فیلم جنجالی اکران تابستانه باز هم حریف کمدی‌ها نشد

«سه کام حبس» به‌کارگردانی سامان سالور، سومین فیلم پرفروش هفته اخیر است. این فیلم با فروش ۷۶۰۶ قطعه بلیت و ۸۲ سانس اکران در ۳۶۱ سالن توانسته است فروشی ۲,۶۵۸,۵۰۵,۰۰۰ریالی را تجربه کند.

فیلم سینمایی «شهرک» به‌کارگردانی علی حضرتی با فروش ۵۷۴۳ قطعه بلیت و ۴۶۷ سانس اکران در ۱۴۵ سالن توانسته است به فروشی ۱,۸۲۴,۴۸۰,۰۰۰ریالی دست یابد.

«نگهبان شب» به‌کارگردانی سید رضا میرکریمی در رتبه پنجم پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته گذشته قرار دارد. این فیلم با فروش ۴۳۴۹ قطعه بلیت و ۴۲۸ سانس اکران در ۱۴۱ سالن، ۱,۳۸۷,۲۶۵,۰۰۰ ریال فروش داشته است.

فیلم سینمایی «مصلحت» به‌کارگردانی حسین دارابی با فروش ۴۳۹۸ قطعه بلیت و ۵۱۱ سانس اکران در ۱۸۳ سالن توانسته است ۱,۳۸۰,۸۳۰,۰۰۰ ریال فروش داشته باشد و در رتبه ششم جای گیرد.

«تصور» به‌کارگردانی علی بهراد، با فروش ۳۵۶۶ قطعه بلیت و ۲۴۸ سانس اکران در ۷۷ سالن، فروشی ۱,۲۰۶,۸۹۵,۰۰۰ریالی را به خود اختصاص داده و در رتبه هفتم قرار گرفته است.

فیلم سینمایی «پرونده باز است» آخرین ساخته فیلمساز فقید سینمای ایران، کیومرث پوراحمد با فروش ۱۴۰۱ قطعه بلیت و ۲۱۶ سانس اکران در ۱۰۴ سالن، توانسته است ۴۴۹,۱۳۵,۰۰۰ ریال فروش داشته باشد و در رتبه هشتم فیلم‌های پرفروش هفته جای گیرد.

«فصل ماهی سفید» به‌کارگردانی قربان نجفی با فروش ۱۱۷۹ قطعه بلیت و ۱۶۱ سانس اکران در ۶۹ سالن، فروشی ۳۶۷,۱۵۰,۰۰۰ ریالی را کسب کرده است و در رتبه نهم قرار دارد.

فیلم سینمایی «یقه‌سفیدها» به‌کارگردانی شهرام مسلخی با فروش تنها ۱۹۱ بلیت و ۸ سانس اکران در ۲ سالن، توانسته است به فروش ۴۷,۶۰۰,۰۰۰ ریالی دست یابد و در جایگاه دهم بایستد.

فقط کمدی‌ها نیستند/ تنوع اکران در روزهای سخت سینمای ایران

«شهر هرت» دیگرساخته کریم امینی با فروش ۴۲ بلیت و ۱۱ سانس اکران در ۹ سالن، توانسته است فروشی ۱۵,۸۰۰,۰۰۰ ریالی را تجربه کند و جایگاه یازدهم را به خود اختصاص دهد.

فیلم سینمایی «عروسی مردم» به‌کارگردانی مجید توکلی با فروش ۳۹ بلیت و ۴ سانس اکران در ۲ سالن، ۱۳,۴۰۰,۰۰۰ ریال فروش داشته و در رتبه دوازدهم قرار گرفته است.

«ارثیه فامیلی» به‌کارگردانی حامد رضی با فروش ۲۶ قطعه بلیت و ۲ سانس اکران در یک سالن، ۷,۸۰۰,۰۰۰ ریال فروش داشته و در جایگاه سیزدهم حضور دارد.

فیلم سینمایی «معجزه عشق» به‌کارگردانی سیدمحمدرضا ممتاز با فروش تنها ۹ قطعه بلیت و ۲ سانس اکران در ۲ سالن، ۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال فروش داشته و در رتبه چهاردهم قرار گرفته است.

سرانجام، فیلم سینمایی «آهنگ دونفره» به‌کارگردانی آرزو ارزانش با فروش تنها ۳ قطعه بلیت و ۱ سانس اکران در ۱ سالن، در قعر فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته قرار دارد و جایگاه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا