بین الملل

پیشنهاد رهبر چین برای پایان دادن به مناقشه اسرائیل و فلسطین

پیشنهاد رهبر چین برای پایان دادن به مناقشه اسرائیل و فلسطین

 شی جینپینگ، رهبر چین در دیدار با مصطفی مدبولی، نخست‌وزیر مصر در پکن گفت: پکن امیدوار است با توجه به تشدید تنش در منطقه بین اسرائیل و فلسطین، با مصر برای دستیابی به ثبات بیشتر در خاورمیانه همکاری کند.

او گفت: «اولویت اصلی توقف درگیری‌ها در اسرع وقت، جلوگیری از گسترش درگیری یا حتی خارج شدن از کنترل و ایجاد یک بحران انسانی شدید است».

بر اساس بیانیه‌ای که سخنگوی وزارت امور خارجه چین منتشر کرد، شی گفت: راه اساسی برون رفت از مناقشه مکرر فلسطین و اسرائیل، اجرای راه حل دو دولتی، ایجاد کشور مستقل فلسطین و دستیابی به همزیستی مسالمت آمیز فلسطین و اسرائیل است.

شی «نقش حیاتی مصر در تنش‌زدایی اوضاع» را ستود و گفت: «از تلاش‌های مصر برای باز کردن یک کریدور بشردوستانه حمایت می‌کند». او گفت: چین بیشتر با مصر و دیگر کشورهای عربی هماهنگ خواهد شد تا برای یک راه حل جامع، عادلانه و پایدار برای مسئله فلسطین تلاش کنند.

به گزارش تلویزیون چین، شی افزود: چین آماده است همکاری با مصر را افزایش دهد تا ثبات بیشتری در منطقه و جهان برقرار کند.

وی تاکید کرد: چین و مصر دوستان خوبی هستند که اهداف مشترکی دارند و به یکدیگر اعتماد دارند و شرکای خوبی هستند که برای توسعه و رفاه مشترک کار می‌کنند.

شی همچنین تمایل چین را برای همکاری با قاهره در راستای «حمایت از عدالت بین‌المللی و همچنین منافع مشترک کشورهای در حال توسعه» ابراز کرد.

۳۱۱۳۱۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا