اجتماعی

پیشنهاد زاکانی برای راه‌اندازی قرض الحسنه‌های محلات در پایتخت/ استفاده از ۲۵۰۰ بوستان برای فعالیت دستفروشان/ خدمت گذاری بیشتر با همکاری نخبگان

به گزارش خبرنگار شهری برگزیده های ایران علیرضا زاکانی در نشست هم اندیشی با نخبگان منطقه ۳ تهران اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های اولیه منطقه ۳ تهران یک منطقه فرهنگ پرور و دارای زمینه حضور ملل مختلف با توجه به اقتضائات مختلف است. و این منطقه می‌تواند در پیوستگی ملل تاثیر گذار باشند.

وی با اشاره به فاصله شمال و جنوب در منطقه ۳ تهران مانند بسیاری از نقاط دیگر پایتخت گفت: برخی از محلات در تهران در این منطقه از کمترین ها هم محروم هستند و باید دست به دست هم بدهیم تا سرعت خدمتگذاری به شهروندان افزایش یابد.

شهردار تهران با بیان اینکه در پایتخت دریایی از نیازها وجود دارند و یک نهاد به تنهایی نمی‌تواند این نیازها را برطرف سازد، گفت: اساس کار ما در شهرداری این است که مسئولیت های خود را بپذیریم و در آنجا مسیر را گام برداریم و همه امکانات را برای خدمتگذاری به مردم بسیج کنیم.

زاکانی با اشاره به اینکه ما قائل به خدمت در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هستیم، گفت: هم ناظر به روح و هم ناظر به کالبد و جسم شهر خود را مسئول می‌دانیم.

شهردار پایتخت با اشاره به حضور ۲۱ هزار معتاد متجاهر در تهران و وجود کودکان کار و خیابان و مشکلات تکدی‌گری گفت: معضلات و مشکلات اجتماعی ناشی از فقر و فرهنگ غلط هستند و برای اینکه بخواهیم شهر را بسازیم باید همه دست به دست هم دهیم و شهرداری باید مسئولیت های خود را بپذیرد و در نگاه جدید به این موضوع تکیه دادیم که با سایر نهادها و دستگاه‌ها همکاری داشته باشیم و همه با هم دست در دست هم در جهت خدمت گزاری هرچه بیشتر به مردم گام برداریم.

زاکانی خاطرنشان کرد: مطرح کردیم که در بیش از ۲۵۰۰ پارک و بوستان در تهران شرایط و امکانات به صورتی فراهم شود که از دستفروشان بتوانند به عنوان کسانی که هویت دارند و فعالیت کنند.

وی بیان داشت: موضوع بوستان‌های یک مسئله چند وجهی است و باید در جهت خدمتگزاری به شهروندان بدون چشم داشت هر چه بیشتر از آنها بهره مند شویم.

وی گفت: مدیریت شهری مسئولیت‌های بزرگ را می خواهد بپذیرند ولی از آنجایی که نیازها زیاد و بزرگ است به تنهایی نمی‌توانیم بنابراین حضور نخبگان در کنارمان در محلات می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: ایجاد یک قرض الحسنه در هر محله نیز مورد توجه ما قرار دارد و شهرداری می‌تواند از طریق بانک شهر سهم خود را بپردازد و مردم هم به عنوان رکن اصلی در این زمینه فعالیت کنند در زمینه مسکن اجتماعی هم شهرداری می‌تواند در زمینه ارائه زمین و پروانه تسهیلاتی را فراهم سازد ولی خود مردم نقش آفرینی اصلی را انجام دهند.

ادامه دارد/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا