اخبار روز

پیشنهاد فراکسیون اکثریت مجلس برای بررسی لایحه حجاب در کمیسیون ویژه بجای صحن علنی

پیشنهاد فراکسیون اکثریت مجلس برای بررسی لایحه حجاب در کمیسیون ویژه بجای صحن علنی

– اخبار سیاسی –

ابوالفضل عمویی، سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، در تشریح نشست صبح امروز یکشنبه (۱۵ مرداد) این فراکسیون، اظهار داشت: صبح امروز موضوع لایحه عفاف و حجاب محور هم فکری و هم اندیشی فراکسیون انقلاب اسلامی بود و در این جلسه، نمایندگان درباره ضرورت و نحوه رسیدگی به لایحه در مجلس به اظهارنظر پرداختند.

بررسی لایحه حجاب و طرح تاسیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در دستور کار مجلس

وی ادامه داد: نمایندگان بر رسیدگی سریع‌تر به این لایحه تاکید داشتند و درباره نحوه بررسی آن، با توجه به اینکه این لایحه، ۷۰ ماده دارد و پیشنهادهای زیادی برای مواد آن ثبت شده است، پیشنهاد شد که این لایحه به صورت اصل ۸۵ بررسی شود و برمبنای همین اصل اجرای قانون هم از لحاظ زمانی محدود و آزمایشی باشد. 

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس، گفت: این پیشنهاد به صورت استمزاجی مورد رای گیری در فراکسیون قرار گرفت و ۷۳ درصد از اعضا با ادامه رسیدگی این لایحه براساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

به گزارش برگزیده های ایران، براساس اصل ۸۵ قانون اساسی، مجلس شورای اسلامی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می کند به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

(اصل ۷۲: مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند قوانینی وضع کند که با اصول و احکام مذهب رسمی کشور یا قانون اساسی مغایرت داشته باشد. تشخیص این امر به ترتیبی که در اصل ۹۶ آمده، بر عهده شورای نگهبان است.)

درصورت تصویب این پیشنهاد در صحن علنی (که با توجه به اینکه فراکسیون اکثریت با آن موافق است، احتمال رای آوردن در صحن دارد) لایحه حجاب، بجای بررسی در صحن، در یک کمیسیون ویژه بررسی خواهد شد و پس از بررسی در این کمیسیون، مستقیماً‌ به شورای نگهبان ارسال خواهد شد و به صحن علنی نخواهد آمد.

متن لایحه حجاب را از اینجا بخوانید.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا