مرکزی

پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت تداعی‌کننده امنیت هستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک، سردار محسن کریمی در دیدار با خانواده‌های پیشکسوتان و وابستگان سپاه اظهار کرد: پیشکسوتان از سرمایه‌های ارزشمند نظام اسلامی و نیروهای مسلح هستند چراکه عنوان پیشکسوت تداعی‌کننده امنیت، حماسه‌آفرینی، ایثار و ازخودگذشتگی است.

وی افزود: پیشکسوتان سپاه با تلاش و مجاهدت‌های شبانه‌روزی و دفاع از ارزش‌های اسلامی در شرایط مختلف برای خدمت به انقلاب اسلامی و مردم از یکدیگر سبقت می‌گرفتند و به همین جهت مقام معظم رهبری برای بازنشستگان تعابیری ارزشمند به کارمی برند و این نشان‌دهنده جایگاه و منزلت والای آنها است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های پیشکسوتان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی موجب شده امروز ایران اسلامی از قدرت بازدارندگی برخوردار باشد و نقش‌آفرینی مؤثر این عزیزان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است.

کریمی با اشاره به مجاهدت‌های پیشکسوتان در عرصه‌های مختلف گفت: به جهت رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و حماسه‌آفرینی‌هایی که پیشکسوتان سپاه و سایر نیروهای مسلح در طول خدمت انجام داده‌اند عنوان وابستگان به آنها داده می‌شود و وابستگان سپاه از ذخایر ارزشمند و سرمایه‌های معنوی سپاه هستند.

وی استفاده و بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند وابستگان و پیگیری امورات مادی و معنوی آنها را از اولویت‌های سپاه خواند و افزود: انتقال تجربیات ارزشمند یک ضرورت مهم است و همه باید کمک کنیم روحیه ایثار و ازخودگذشتگی در جامعه تقویت شود و وابستگان سپاه نقشی اساسی در تحقق این مسئله دارند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تأکید کرد: انتقال انگیزه، خلاقیت، ابتکار عمل و تجربیات ارزشمند پیشکسوتان جهاد و مقاومت و وابستگان سپاه به نسل جوان می‌تواند در راستای اجرای بهتر مأموریت‌ها در سپاه مؤثر باشد و لذا این عزیزان در تربیت نسل جوان انقلابی در سپاه و جامعه نقش مؤثری دارند.

کریمی ادامه داد: انتقال تجربیات و حماسه‌آفرینی‌های پیشکسوتان و وابستگان سپاه باید در قالب‌های مختلف فرهنگی و هنری در اختیار نسل جوان قرار گیرد تا آیندگان از رشادت‌ها و ایثارگری‌های این عزیزان به‌خوبی آگاه شوند.

وی با بیان اینکه تکریم و سرکشی از خانواده‌های پیشکسوتان و وابستگان سپاه از اولویت‌های سپاه و وظیفه مهم محسوب می‌شود، افزود: سعی داریم ضمن تأمین نیازهای مادی و معنوی این عزیزان در راستای رفع مشکلات آنها همه توان را پای کار بیاوریم تا امنیت روحی و روانی آنها نیز تأمین شود.

در دیدار صمیمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با خانواده‌های اسماعیل رفیعی و عین‌الله محمدی از وابستگان سپاه، به‌مرور خاطرات و همچنین بیان دغدغه‌های خود در خصوص مسائل فرهنگی و دفاع مقدس و ضرورت انتقال تجربیات به نسل جوان پرداختند.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا