اصفهان

پیش‌بینی برداشت ۲۰ هزار تن «به» در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، احمدرضا رئیس‌زاده در خصوص برداشت «به» در استان اصفهان در سال جاری اظهار کرد: برداشت به که از اوایل مهرماه در مناطق معتدل استان آغاز شده تا اوسط آبان ادامه دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت محصول به در سال جاری، به ۲۰۰۰۰ تن بالغ شودکه به دلیل شرایط نامناسب آب و هوایی در زمان گرده افشانی و خشکسالی در برخی مناطق نسبت به تولید سال گذشته اندکی کاهش نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: سطح باغات به استان ۲۴۳۱ هکتار می‌باشد که از این میزان ۲۴۲ هکتار آن به مرحله باردهی نرسیده است. عمده باغات به در شهرستان‌های نظنز، فلاورجان، کاشان، تیران و کرون، شهرضا، اردستان، شاهین‌شهر و گلپایگان واقع شده است.

رئیس‌زاده تصریح کرد: شایان ذکر است بزرگترین باغ «به» کشور به مساحت ۱۲۵ هکتار در شهرستان نطنز قرار دارد.مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تاکید کرد: رقم عمده به استان رقم به اصفهان می‌باشد که از ارقام مرغوب و تجاری و بازار پسند به محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا