لرستان

پیش بینی برداشت ۴۵۰ هزار تن چغندر از مزارع لرستان/ لزوم توسعه کارخانه‌های قند

جواد صالحیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرم‌آباد، با اشاره به اینکه امسال هفت هزار و پانصد هکتار چغندر در استان کشت شده است، اظهار کرد: تاکنون ۴۱۸ هزار تن چغندر از کشاورزان خریداری شده است اما پیش بینی می‌شود که ۴۵۰ هزار تن برداشت شود.

وی افزود: امسال احتمالا رکورد داشته باشیم زیرا هیچ سالی ۴۴۰ هزار تن برداشت نداشته‌ایم، اما پیش بینی ما این است که ۴۵۰ هزار تن برداشت داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: عیار قند چغندرهای استان شانزده درصد است و میانگین برداشت در هر هکتار شصت تن است.

صالحیان تصریح کرد: با توجه به اینکه کارخانه قند بروجرد روز گذشته تعطیل کرده، چغندرقندهایی که ازاین به به بعد به دلیل بارندگی کمی دیر برداشت می‌شوند را کارخانه‌های استان‌های همدان ، اصفهان، خوزستان و چهار محال و بختیاری و خریداری می‌کنند.

وی افزود: ظرفیت کارخانه قند بروجرد در ۲۴ ساعت ۱۵۰۰ تن است و فعالیت آن یک دوره صد روزه است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی لرستان گفت: به مدیر عامل کارخانه هم پیشنهاد دادیم که کارخانه را توسعه بدهد، زیرا در بدترین حالت شش تا پنج هزتر هکتار سطح زیر کشت داریم و سیصد هزار تن برداشت،بنابراین توسعه آن ضروری است.

صالحیان با بیان اینکه چغندر با وجود آب بر بودن، یک محصول استراتژیک است، افزود: حسنی که چقدر قند دارد این است که بالای نود درصد از مزارع استان به صورت قطره‌ای آبیاری می‌شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا