فرهنگ و هنر

پیکر بعضی از شهدای مدافع حرم را از زخم‌های فتنه ۸۸ شناسایی کردند

برگزیده های ایران ـ گروه حماسه و مقاومت: در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، فتنه‌ای آغاز شد که آشوبگران آرامش و امنیت را از مردم سلب کرده بودند؛ طوری که هر چند وقت یکبار با به آتش کشیدن اموال عمومی و حمله به ارزش‌های انقلاب اسلامی، نگرانی‌هایی را برای مردم رقم می‌زدند. این غائله تا عاشورای ۸۸ ادامه داشت و در این میان باید نیروهای انقلاب حسینی پای کار می‌آمدند. جمعی از همان کسانی که در حماسه ۹ دی پای کار آمدند، امروز از شهدای مدافع حرم هستند. شهدایی که گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند.


شهید مصطفی صدرزاده

۲ بار جانبازی در فتنه ۸۸

یکی از کسانی که در فتنه ۸۸ پای انقلاب اسلامی ایستاد، شهید مدافع حرم «مصطفی صدرزاده» بود. او در غائله سال ۸۸ دوبار مجروح شد، یک بار در ۲۵ خرداد همان سال، دچار آسیب شدید ضربات چاقوی اغتشاشگران به پای چپ و بازوی چپ شد و بار دیگر هم در ۱۶ آذر وقتی که فتنه‌گران او را بیرحمانه می‌زدند، انگشت دست او را شکستند.

شهید صدرزاده سال‌ها این زخم‌های فتنه‌گران را به یادگار نگه می‌دارد. بعد از آغاز جنگ داعش در سوریه و عراق او برای اعزام به منطقه خیلی تلاش می‌کند و زمانی که می‌بیند نمی‌تواند به سوریه برود، به عنوان یک مهاجر افغانستانی خود را به لشکر فاطمیون می‌رساند و در تاسوعای ۹۴ در حلب به شهادت می‌رسد.


شهید هادی ذوالفقاری

یادگاری شهید مدافع حرم از فتنه ۸۸

شهید مدافع حرم «هادی ذوالفقاری» یکی از مجروحان فتنه ۸۸ است. او زمانی که اقدامات آشوبگران را می‌بیند، به همراه یکی از دوستانش می‌‌رود تا جلوی آن‌ها را بگیرد؛ اما اغتشاشگران با یک آجر به صورت او می‌زنند و شهید ذوالفقاری از شدت ضربه به مدت سه ساعت بی‌هوش می‌شود. جای زخم فتنه ۸۸ روی صورت هادی می‌ماند، طوری که وقتی می‌خندید، روی گونه او گود می‌افتاد. با این حال، این جوان انقلابی جریان زخمی شدن خود توسط اغتشاشگران را سال‌ها از خانواده پنهان می‌کند.

شهید ذوالفقاری هیچ وقت حماسه ۹ دی را فراموش نمی‌کند و او حتی زمانی که برای تحصیل به نجف می‌رود، وصیت‌نامه‌ای از خود به جای می‌گذارد که در آن می‌نویسد: راهپیمایی ۹ دی یادتان نرود و پیرو ولایت فقیه باشید.


شهید رسول خلیلی

پیکر این شهید مدافع حرم را از زخم‌های فتنه ۸۸ شناسایی کردند

شهید مدافع حرم «رسول خلیلی» جانباز فتنه ۸۸ است. او در زمان فتنه ۲۳ ساله و دانشجوی رشته مدیریت بود. او در سال ۸۸ چند روزی در میدان مقاومت در برابر آشوبگران بود که آن‌ها چند ضربه چاقو به بازوی چپ رسول زده بودند. بعد از آغاز جنگ در سوریه، رسول عازم جبهه‌های نبرد با داعش می‌شود و سرانجام در ۲۷ آبان ۱۳۹۲ در سوریه به شهادت می‌رسد.

با توجه به اینکه پیکر شهید بر اثر جراحات شهید قابل شناسایی نبود، خانواده‌اش او را از طریق آثار به جا مانده از ضربات چاقوی فتنه ۸۸ شناسایی می‌کنند.


شهید حمید تقوی‌فر

دلسوزی ابومریم برای جوانان فریب‌خورده در فتنه ۸۸

شهید مدافع حرم «حمید تقوی‌فر» از رزمندگان دوران دفاع مقدس بود که در دوران فتنه ۸۸ دلش برای جوانان و نوجوانانی که قربانی احساسات شده‌اند، می‌سوخت و این کارِ آنها را ناآگاهی جوانان از وضع موجود می‌دانست. شهید تقوی‌فر تلاش می‌کرد تا هر چه زودتر این غائله به پایان برسد. او می‌گفت: جوانانی که در این سن برای تظاهرات به خیابان‌های سطح شهر آمده‌اند، ممکن است علاوه بر به خطر افتادن جانشان، در آینده که حقیقت این فتنه برایشان آشکار شود، پشیمان شوند.

شهید تقوی‌فر از فرماندهان ایرانی در جنگ داعش علیه مردم عراق بود که ۶ دی ماه ۹۳ در عملیات دفاع از حرمین عسکریین در سامرا به شهادت رسید. شهید تقوی‌فر از دوستان نزدیک سردار حاج قاسم سلیمانی بود و حاج قاسم برای تشییع پیکرش از تهران به اهواز رفت.


شهید حسن قاسمی‌دانا

حتی یک لحظه‌ هم نمی‌خواهم در اجرای فرمان امام معطل بمانم

شهید مدافع حرم «حسن قاسمی‌دانا» از دیگر نیروهای انقلابی بود که در جریان فتنه ۸۸، لباس‌های نظامی‌اش را آماده می‌گذارد تا در صورت نیاز فوری حتی معطل آماده کردن لباس برای دفاع از حریم ولایت نشود. او در ایام فتنه پوتین‌هایش را پشت درب کمد می‌گذارد و به مادرش می‌گوید: آماده‌ام تا هر زمان که امام عزیزم دستور داد، لحظه‌ای درنگ نکنم و حتی نمی‌خواهم به اندازه زمان یک لباس درآوردن از کمد معطل شوم. شهید قاسمی‌دانا که متولد ۱۳۶۳ بود، در اردیبهشت ۹۳ در حلب سوریه به شهادت رسید و در مشهد مقدس آرام گرفت.


شهید مهدی نوروزی

شیر سامرا در دل فتنه‌گران

شهید مدافع حرم «مهدی نوروزی» را به عنوان شیر سامرا می‌شناسند. این شهید در جریان فتنه ۸۸ وقتی که دید انقلاب اسلامی در خطر است، میدان نبرد با فتنه‌گران را خالی نگذاشت. او در جریان مقابله با فتنه‌گران در خیابان انقلاب در محاصره قرار گرفت، اما توانست جان سالم به در ببرد تا در جایی دیگر آن جان را فدا کند. شهید نوروزی در جنگ داعش در عراق، فرماندهی عملیات ویژه سامرا را بر عهده می‌گیرد و سرانجام در ۲۰ بهمن ماه ۹۳ در حومه سامرا به شهادت می‌رسد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا