گیلان

پیگیری رفع مشکل ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی در مجلس شورای اسلامی

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا عصر امروز با حضور در دفتر برگزیده های ایران گیلان با اشاره به اینکه برگزیده های ایران یکی از معتمدین در راستای مطالبه‌گری مردم از مسؤولان است، اظهار کرد: نگاه برگزیده های ایران گیلان نگاهی بسیار تأثیرگذار در راستای شناسایی و طرح مشکلات و کمبودهای مردم است و در اطراف شهر رشت به علت توسعه غیر متعارف غالباََ شهروندان از بسیاری از خدمات رفاهی محروم هستند.

وی به وضعیت محلات حاشیه نشین رشت اشاره کرد و گفت: در برخی از محلات رشت به واسطه مشکلات در حوزه ساخت‌وساز، چنانچه مشکلات و حوادثی رخ دهد، ورود خودروهای امداد و آتش نشانی امکان‌پذیر نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از عدم رعایت ساخت‌وساز اصولی در برخی از محلات رشت تصریح کرد: رشت به لحاظ تراکم جمعیت و عدم خدمات رسانی و حریم‌بندی‌ها در برخی از محلات با مشکلات فراوانی مواجه است و همه این موارد هشدارهایی برای توجه بیشتر به محلات رشت است.

کارگرنیا با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌هایی که با بهداشت شهروندان هم مرتبط هستند باید مدبرانه‌تر ورود کنند، افزود: شورای اسلامی شهر رشت در راستای رفع مشکلات این چنینی برای رفع مشکلات در حوزه آب و فاضلاب با تصویب تبصره سه تلاش کرده که در حد امکان به روند اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب با هدف تأمین خدمات بیشتر برای شهروندان سرعت ببخشد.

وی با تأکید به اینکه در رفع برخی از مشکلات از جمله آب و فاضلاب شهری نیازمند ورود نمایندگان مجلس و جذب اعتبارات دولتی هستیم، تصریح کرد: برای قانونمند کردن ساخت‌وسازها در رشت ورود کرده‌ایم و شیوه نامه‌ای را در این راستا تهیه و تدوین کردیم اما متأسفانه به علت شکایت یکی از شهروندان این شیوه نامه مورد تأیید قرار نگرفت و در تلاشیم تا با یکسری الزامات بتوانیم مشکلات ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی را برطرف کنیم اما متأسفانه در شرایط فعلی در حوزه ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی در رشت با چالش جدی مواجه هستیم که بسیاری از مالکین در این زمین‌ها با مشکلات دریافت امتیاز آب، برق، گاز مواجه هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به دیدار اعضای شورای اسلامی شهر رشت با سه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکل ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی با هر سه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی جلسات مشترکی برگزار کردیم و این خلأ قانونی پیرامون ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی باید با ورود نمایندگان مجلس برطرف شود و چنانچه در این باره مصوبه و لایحه لازم از مجلس مصوبه بگیرد این  مشکل برای همیشه برطرف می شود.

کارگرنیا با تأکید به تفکر شورای ششم رشت پیرامون توزیع عادلانه خدمات در تمامی محلات رشت افزود: در برخی از محلات شاهد فاصله‌های قیمتی هستیم که یکی از دلایل این موضوع کمبود امکانات و عدم توزیع عادلانه خدمات است.

وی با تأکید بر اینکه محله محوری با توزیع عادلانه خدمات باید مورد توجه شهرداری رشت باشد، افزود: باید به ناحیه محوری در محلات رشت توجه بیشتری معطوف شود و نواحی شهرداری رشت باید نیروهای اجرایی پیگیر و قوی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه به تفکر ناحیه محوری در رشت باید توجه شود، تصریح کرد: بحث محله محوری را از دوران فعالیت شورای چهارم مورد توجه قرار دادیم و قصد داریم در این دوره از عمر شورای ششم با بهره‌مندی از ظرفیت مساجد رشت و نیروهای مخلصی که در مساجد حضور دارند بتوانیم در حوزه‌های مختلف از جمله عمران، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی گام‌های مؤثری در راستای رفع مشکلات محلات رشت برداریم.

کارگرنیا با تأکید به اینکه رشت از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است، بیان کرد: در رشت دو رودخانه جریان دارد که یک امتیاز بسیار خوب محسوب می‌شوند اما متأسفانه به دلیل سوءمدیریت‌ها، این دو نعمت به مشکلی بزرگ برای رشت تبدیل شده‌اند.

وی به مشکل پسماند سراوان اشاره کرد و گفت: با تکمیل پروژه تصفیه شیرابه بخش عمده‌ای از آلودگی دو رودخانه  نیز کاهش پیدا می‌کند؛ همچنین بخش عمده‌ای از دریافتی‌ها در حوزه تبصره سه برای تکمیل تصفیه خانه تصفیه خانه مسکن مهر رشت هزینه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه تا زمانی که اعضای شورا با یکدیگر وحدت نظر و رویه داشته باشند و شهردار رشت نیز همسو و در مسیر صحیح حرکت کند می توان به توسعه رشت امیدوار بود، افزود: باید به دنبال اجرای پروژه‌های بزرگ برای ایجاد درآمد پایدار و رونق کسب وکار و ارتقای معیشت  مردم رشت باشیم و انجام آسفالت و جمع‌آوری زباله از وظایف ذاتی شهرداری‌ها است و نباید به چنین اقدامات روزمره‌ای بسنده کنیم.

 

محله محوری رویه جدید برگزیده های ایران گیلان برای مطالبات مردمی است

مدیر برگزیده های ایران گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اولویت ما در خبرگزاری پیگیری مشکلات و دغدغه‌های مردم است، اظهار کرد: فارس گیلان از حوزه اخبار پوششی خارج شده و معتقدیم شأنیت کار رسانه‌ای تنها پوشش اخبار و رویدادها نیست و باید به دنبال مطالبه‌گری باشد.

ابراهیم افشاری با بیان اینکه مسئله محوری را به عنوان نقطه زنی در فارس گیلان مد نظر قرار دادیم، افزود: هر آن چیزی که با معیشت مردم مرتبط است برایمان حائز اهمیت و مورد مطالبه است و به همین دلیل محله محوری را برای حل مسائل مردم رویه کاری خبرگزاری قرار دادیم.

وی به برگزاری میز خدمت در محلات مختلف رشت اشاره کرد و گفت: حل مشکلات مردم در قالب محله محوری یکی از برنامه‌های فارس گیلان است و اخیراََ از محلاتی همچون فخب، آزاد در رشت و محله یاسر لاهیجان به طور میدانی بازدید و به بیان مشکلات مردم پرداختیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا